سومین نمایشگاه گل و گیاهان ایرانی در “تاجیکستان” گشایش یافت

فروردین ۱۴۰۳

شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه سه روزه، ۱۰۰۰۰ شاخه گل و گیاه زینتی، ۵۰۰۰ اصله نهال مثمر،۵۶ نمونه بذر گل و صیفی‌جات، سموم دفع آفات نباتی و کودهای بیولوژیک، تجهیزات آبیاری قطره‌ای و پوشش‌های گلخانه‌ای را در ۳۰۰۰ متر مربع عرضه کرده‌اند.

به گزارش ممتاز نیوز، شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه سه روزه ۱۰۰۰۰ شاخه گل و گیاه زینتی،۵۰۰۰ اصله نهال مثمر،۵۶ نمونه بذر گل و صیفی‌جات، سموم دفع آفات نباتی و کودهای بیولوژیک، تجهیزات آبیاری قطره‌ای و پوشش‌های گلخانه‌ای را در ۳۰۰۰متر مربع عرضه کرده‌اند.
 
سال قبل نمایشگاه گل و گیاه ایرانی در شهرهای دوشنبه و خجند” تاجیکستان” نیز برگزار شده بود.

برگزاری کارگاه‌های آموزش نحوه نگهداری از گل و گیاه برای اولین بار در “تاجیکستان “در روزهای برگزاری این نمایشگاه از برنامه‌هایی است که شرکت‌های ایرانی برای علاقه مندان به گل و گیاه در “تاجیکستان” تدارک دیدند.

“محمد رضا پازوکی” مجری این نمایشگاه گفت: کارگاه‌های آموزشی در سه بخش برای مدیران وزارت کشاورزی، کودکان و عموم مردم “تاجیکستان” برگزار می گردد و متخصصان ایرانی در این کارگاه‌ها روش نگهداری از گل و مبارزه با بیماری‌های گل و گیاهان زینتی را آموزش می دهند.

وی گفت: به خاطر عدم هماهنگی مسوولان فرودگاه امام خمینی (ره) بعضی از شرکت‌ها مقدار بسیاری از گل‌ها را نتوانستند برای عرضه در این نمایشگاه به “تاجیکستان “منتقل کنند.

“تاجیکستان” از مشتریان گل و گیاهان ایرانی است.

منبع : ایرنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.