سومین همایش سد و تونل ایران برگزار می‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

سومین همایش و نمایشگاه سد و تونل ایران با محورهای سد، تونل و عمومی از ۲۸ تا ۳۰ مهر امسال در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

به‌ گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، پس از برگزاری موفق دو دوره همایش و نمایشگاه سد و تونل ایران، سومین دوره رویداد DATEX در شرایطی برگزار خواهد شد که بهبود فضای سیاسی و وضع همکاری‌های خارجی و فضای امیدبخش و رو به گسترش روابط بین‌المللی، بستری مناسب را برای نقش‌آفرینی فعالان حوزه‌های سد و تونل فراهم کرده است.

در کنار بخش محتوایی این رویداد درقالب همایش که به ارایه آخرین تجارب، دستاوردها و تحول‌های حرفه‌ای بخش‌های مرتبط می‌پردازد، نمایشگاه DATEX به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد نمایشگاهی بخش‌های سد و تونل در کشور نیز به‌مدت سه روز میزبان متخصصان و شرکت‌های فعال در این زمینه خواهد بود.

محورهای اصلی این همایش در بخش سد شامل مسایل مهندسی در توسعه سدها، فناوری‌های پیشرفته در احداث سدها، جنبه‌های مهندسی در ایمنی سدها، ابزار دقیق برای سدهای در دست بهره‌برداری و در بخش مدیریت منابع آب و سدها شامل نیاز به سد، آمایش سرزمین، طرح جامع و گزینه بهینه تامین آب، مهندسی دوباره در سدسازی و بهره‌وری آنها، رسوب در مخازن، مدیریت مخزن و حفظ ظرفیت مفید آن، بهره‌برداری بهینه در سازمان و اجرا و کیفیت آب مخزن ارایه می‌شود.

در بخش تونل نیز مباحث تونل‌های ترافیکی و تاسیساتی شهری، چالش‌های تونل‌های انتقال آب، تونل‌های بلند و زلزله، نوسازی و استفاده از دستگاه‌های TBM، نوآوری در تونل‌سازی متداول، نوآوری در مواد و ماشین‌آلات، عملیات بهره‌برداری، پایش، تعمیر، نگهداری و نوسازی تونل‌ها، میکروتونلینگ، پایپ جکینگ، HDD، روش‌های آب‌بندی تونل‌ها مطرح خواهد شد.

در بخش عمومی نیز به مواردی شامل جنبه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی، چالش‌های اقتصادی، تحریم‌ها و راهکارهای مقابله، تامین مالی در طرح‌های سدسازی و تونل‌سازی ازجانب بخش خصوصی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) و مدیریت ریسک و ارزش پرداخته می‌شود.

برگزاری این همایش ازطریق رایانامه، پیامک، نمابر، ارسال پستی بروشور و پوستر، نصب استند، نشریه‌ها و وب‌گاه اطلاع‌رسانی شده است که نتیجه آن دریافت ۳۰۱ چکیده مقاله بوده که ازجانب ۴۸ داور مورد ارزیابی قرار گرفته است و از بین آنها تعداد ۱۱۵ مقاله پذیرفته‌شده و برای ارایه به دبیرخانه همایش تحویل شده است.

انتهای پیام/

– .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.