سومین و چهارمین تقاطع غیرهمسطح کرج در مدار iبهره برداری/ پل جانبازان طرح برتر بتنی کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

پایگاه خبری مدیریت شهری کرج : تقاطع غیر همسطح جانبازان iبه عنوان سومین پل عبوری وسائل نقلیه در منطقه ۱ شهرداری کرج آماده افتتاح و iبهره برداری است.

 به گزارش تفسیری گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران iبه نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ، شهردار کرج با اعلام این خبر افزود: اجرای پروژه های عمرانی با محوریت روانسازی ترافیک از اولویت های مدیریت شهری کرج است که طی دوره اخیر iبه طور ویژه در دستور کار این مدیریت قرار گرفت.
 
سید علی آقازاده بر ضرورت لحاظ نمودن تدابیری جهت کاهش بار ترافیکی کرج تاکید و اظهارداشت: روند رو iبه رشد جمعیت کرج و گرایش iبه زندگی در محیط این کلانشهر از فاکتورهایی است که iبه ویژه طی چند سال اخیر شهر را با چالش های متعددی مواجه نموده است که از جمله آن افزایش ترافیک و معضلات ناشی از آن می باشد.
 
وی با اشاره iبه وظایف و رسالت های مجموعه مدیریت شهری در قبال شهر، شهروندان و تامین نیازهای زندگی شهروندی اظهارداشت: این مجموعه با توجه iبه مسئولیت های واگذار شده، سعی در برآوردن نیازهای زندگی شهری اعم از نیازهای نرم افزاری از جمله تامین سرانه های فرهنگی، اجتماعی و نیازهای سخت افزاری مانند تامین سرانه های خدماتی، عمرانی و …. دارد.
 
این مسئول با اشاره iبه روند اجرای طرح های عمرانی در سطح کرج عنوان نمود: اجرای طرح های عمرانی با هدف ارائه خدمات iبهینه و قرار دادن شهر در iبهترین شرایط  برای زندگی مطلوب و شایسته شهروندان در دستور کاری مجموعه مدیریت شهری قرار می گیرد و ارزیابی های انجام شده نیز حاکی از رضایتمندی شهروندان از اجرای طرح های عمرانی تدوین شده از سوی شهرداری است.
 
آقازاده در ادامه با اشاره iبه وعده مدیریت شهری کرج در خصوص iبهره برداری از پنج تقاطع غیر همسطح در کرج تا پایان سال جاری عنوان نمود: تحقق این موضوع از جمله مهمترین برنامه های شهرداری در سال جاری بوده است که با توجه iبه اهمیت آن نیز از همه توان و ظرفیت مجموعه در رساندن شهر iبه نقطه ایده آل در زمینه اجرای پروژه ها استفاده نموده ایم.
 
وی، طراحی و برنامه ریزی برای احداث تقاطعات غیر همسطح در کرج را امری حساس و مهم دانست و بیان نمود: برنامه ریزی برای احداث این تقاطعات غیر همسطح بر اساس نیاز سنجی در محدوده های ترافیکی سطح شهر صورت گرفته است ضمن آنکه در  تدوین و طراحی این پروژه ها کشش منطقه ای نیز لحاظ شده است.
 
این مسئول افزود: مبنای برنامه ریزی در مدیریت شهری در خصوص تعیین تکلیف پروژه های نیمه همه عمرانی، تکمیل پنج تقاطع غیر همسطح می باشد که در حال حاضر نیز با جدیت از سوی مسئولین ذیربط دنبال می گردد.
 
پل جانبازان طرح برتر بتنی کشور در سال ۹۱ است
 
شهردار کرج در ادامه در تشریح مختصات فیزیکی پل جانبازان با اشاره iبه اینکه، تقاطعات غیرهمسطح با تکیه بر اقدامات کارشناسی شده و با لحاظ نمودن مسائل فنی طراحی، تدوین و اجرا می گردد، بیان نمود: با توجه iبه نوع مصالح iبه کار رفته در ساخت این پل، تقاطع غیر همسطح جانبازان iبه عنوان برترین پل بتنی کشور در سال ۹۱ مطرح شده است.
 
آقازاده، میزان اعتبار صرف شده iبه منظور اجرای تقاطع غیر همسطح جانبازان را بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان ذکر و عنوان نمود: این پل در بلوار شورا واقع در سه راه عظیمیه تقاطع بلوار جانبازان احداث شده است.
 
وی با اشاره iبه میانگین تردد های روزانه از مسیر اجرای پل جانبازان عنوان نمود: iبهره برداری از این مسیر نقش بسزایی در کاهش معضلات ترافیکی iبه ویژه در این مسیر ایفا می نماید.
 
آقازاده با یادآوری طراحی و برنامه ریزی احداث تقاطع سه راه جانبازان و عظیمیه، بیان نمود: این تقاطع نیز طبق برنامه وقتبندی مقرر شد تا مرداد ماه سال جاری افتتاح و iبهره برداری برسد که برغم برنامه ریزی های صورت گرفته و طولانی شدن روند اجرایی، این طرح روز دوشنبه افتتاح و iبهره برداری می شود.    
 
وی لحاظ نمودن استانداردهای کیفی در اجرای پروژه احداث تقاطعات غیر همسطح  را یادآور شد و بیان نمود: : پروژه های تقاطعات غیر همسطح در قالب قراداد EPC و در قالب طرح ساخت و اجرا انجام می گیرد.
 
بهره برداری همزمان ۴ پروژه عمرانی در کرج
 
شهردار کرج از iبهره برداری همزمان چهار پروژه عمرانی در کرج خبرداد و گفت: این پروژه ها شامل تقاطع غیر همسطح جانبازان، تقاطع غیر همسطح ایستگاه البرز، پروژه iبهسازی آسفالت مسیر ارتباطی کرج iبه محمد شهر همچنین پروژه فضای سبز هفت هکتاری زیرگذر البرز می باشد.
 
شایان ذکر است، چهار پروژه شهری فردا با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی iبه iبهره برداری می رسد./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.