سونی گریبانگیر مشکلات گسترده مالی

۲۶ام بهمن ،

 

مرکز Fitch Ratings توضیح داد که نتایج مالی سونی برای سومین سه ماهه سال مالی جاری که در مارس ۲۰۲۴ می‌رسد بسیار ضعیف خواهد بود که این اتفاق در پی کاهش فروش محصولات الکترونیکی در بازار جهانی و همچنین ادامه روند کاهش ارزش پولی ین(Yen) صورت می‌گیرد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز Fitch در این گزارش کاملا ناامیدانه به وضعیت مالی سونی اشاره کرده و توضیح داده است که این شرکت ژاپنی در شرایط مالی مناسبی به‌سر نمی‌برد و پرداخت وام‌هایی که از پیش گرفته نیز او را دچار مشکل کرده است.
 
طبق پیش‌بینی کارشناسان، طی ۱۲ ماه آتی ارزش پولی ین به‌خصوص در مقابل یورو همچنان تنزل میابد که این مسئله می‌تواند سونی را با مشکلات بزرگتری مواجه کند.
 
طبق گزارش موجود مجموع درآمدهای عملیاتی سونی در فصل سوم سال مالی جاری ۴۷ میلیارد ین بوده است که اگر هزینه‌ها را از این رقم کم کنیم تنها ۱۱ میلیارد ین برای این شرکت بزرگ باقی می‌ماند. شرکت سونی با تغییر ساختار خود و کاهش هزینه‌ها تلاش بر رفع مشکلات اقتصادی کنونی دارد و به همین منظور اصلاحات اساسی در بخش تولید تلویزیون خود انجام داده است.
 
علاوه بر این، مرکز سرگرمی‌های سونی نیز نیاز به تغییر ساختار اساسی دارد و احتمال می‌رود که بخشی از کارمندان این بخش اخراج شوند.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.