سوپرسیکلت الکتریکی وکسان واتمن

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

قویترین موتورسیکلت الکتریکی حال حاضر جهان توسط وکسان در نمایشگاه موتورسیکلت پاریس به نمایش گذاشته شد. طراحی وکسان واتمن بر اساس بدن عقرب صورت گرفته و البته تنومندی آن حرف دیگری می زند.

Voxan Wattman

Voxan Wattman

با داشتن نیرویی به اندازه ۲۰۰ اسب بخار، وزن ۳۵۰ کیلوگرمی این موتور سیکلت، کمتر به چشم می آید. شتاب صفر تا صد ۳٫۴ ثانیه و صفر تا ۱۶۰ کیلومتر آن تنها ۵٫۹ ثانیه است و البته نهایت سرعت آن ۲۵۶ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن بسیار و پوشش های آلومینیومی بدنه، سبب شده تا قویترین موتورسیکلت الکتریکی جهان، سریعترین آنها نباشد!

Voxan Wattman

Voxan Wattman

یک موتورسیکلت برقی نمی تواند جذابیتهای بسیاری داشته باشد. نداشتن قابلیتهای تحرک بالا و یا فقدان صدای اگزوز جذاب و حتی طراحی می تواند از معایب این نوع سیکلتها باشد اما وکسان واتمن با چهره خشن و عضلانی، چشم اندازی تازه را باز می کند.

برای یک موتورسیکلت برقی، بدترین قسمت، محل جایگیری باتری ها است. پکیج باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۱۲٫۸ کیلووات ساعت در این موتور احتمالا حدود ۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد که البته به خوبی داخل بدنه پوشانده شده است. موتور این وسیله می تواند در دور ۱۰۵۰۰ دور در دقیقه ۲۰۰ اسب بخار توان و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور ایجاد کند. برای انتقال این نیرو از یک تسمه ساده استفاده شده است. گستردگی منحنی گشتاور به گونه ای است که نیازی به وجود گیربکس نیست.

واتمن با استفاده از شارژر سریع می تواند ظرف ۳۰ دقیقه باتری هایش را تا ۸۰ درصد پر کند. این موتورسیکلت با دست ساخته می گردد و بنا به سفارش به فروش می رسد. بنابراین به احتمال بسیار قیمت بسیار بالایی هم خواهد داشت.

۱۹

آذر


Voxan Wattman


موتورسیکلت الکتریکی تولید محدود


فیسبوک


۸۰ بازدید کننده


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.