سیاستمداران از سیره سیاسی حضرت علی(ع) الگو بگیرند

یک عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: همه سیاسیتمداران باید مشی سیاسی مولای متقیان علی (ع) را به عنوان الگو در نظر بگیرند.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرارسیدن شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت:سیاست علی (ع) سیاست پایبندی به قرآن و موازین انسانی بود و این در حالی است که معاویه سیاست پشت پا زدن به تمام ارزش‌ها و مرز بین سیاست الهی و سیاست شیطانی رال دنبال می‌کرد.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس ادامه داد: سیاست علی (ع) در جنگ‌ها، سیاست پیامبر(ص) بود، و حضرت منطبق با سیاست هدایت، نصیحت، ارشاد و در نهایت برخورد جدی برنامه های سیاسی خود را ادامه می‌دادند.

حجت الاسلام در تشریح سیره سیاسی مولای متقیان(ع) در جنگ‌ها و برخورد با دشمنان اسلام افزود: علی (ع) آغازگر جنگ نبودند و پیش از آغاز جنگ سربازانشان را سفارش به رعایت ارزش‌های الهی می‌کردند و بارها به سربازان خود می فرمودند:” شما آغاز کننده نباشید، فراریان را تعقیب نکنید، مجروحان را به قتل نرسانید.”

وی تصریح کرد: زیبایی‌های مشی سیاسی مولای متقیان علی (ع) باید در فرازهای مختلف زمان مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد تا همه آحاد جامعه با دیدگاه‌های سیاسی ایشان بیشتر آشنا شوند و ساستمداران هم باید از سیره سیاسی ایشان الگو بگیرند.

حجت الاسلام سبحانی نیا با بیان این که نمایش اثار ارزنده سینمایی و تلویزیونی تاثیر بسیاری بر آگاهی دادن عموم جامعه نسبت به سیره زندگی حضرت علی(ع) دارد ادامه داد: ساخت سریال امام علی(ع) که سال‌ها پیش اتفاق افتاد سهم عمده‌ای در نشر فرهنگ علوی داشت که باید ادامه دادشته باشد.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس خاطرنشان کرد: رسانه‌ها هم نقش عمده‌ای در ترویج زندگی علوی و دیدگاه‌های سیاسی مولای متقیان(ع) دارند.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.