“سیاست اقتصادی” دولت اصلاح شرایط است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

لایحه بودجه سال ۹۳ براساس سیاستهای انقباضی و انبساطی به منظور بهبود فعالیتهای اقتصادی تهیه شده است.

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، گفت: مهمترین ویژگی لایحه بودجه سال ۹۳ مربوط به انقباضی و انبساطی بودن آن در مورد بودجه پروژه‌های عمرانی است و نحوه‌ی پایداری آن است.

وی افزود: یکی دیگر از موارد جز ویژگیهای مثبت بودجه سال ۹۳ همین موضوع فاینانس‌ها را جذب سرمایه‌‌گذاری خارجی است که دولت با نگاه مثبت به این موضوع پرداخته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تعیین نرخ ارز در بودجه سال ۹۳ براساس نرخ ۲۶۵۰ تومان و یا ۲۵۸۸ تومان یکی دیگر از ویژگیهای مثبت لایحه بودجه سال ۹۳ می‌باشد که در آن دولت توجه ویژه‌ای به جلوگیری از افزایش نرخ ارز نمود در کنار این مورد بحث کاهش میزان برداشت از منابع نفتی و افزایش حمایت از ساختارهای علمی کشور یکی از مهمترین اولویتهای بودجه سال ۹۳ است.

ندیمی در رابطه با نقاط ضعف بودجه سال ۹۳ گفت: مهمترین ایراد به بودجه سال ۹۳ توجه به رشد ۱۳ درصدی واردات و کاهش ورودی منابع مالی به صندوق توسعه ملی برای پرداخت به پروژه‌های مهم اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: موضوع بودجه عمومی با توجه به اینکه هنوز هدفمندی یارانه‌ها به مجلس ارسال نشده در رابطه با پرداخت حقوق کارمندان قابل تامل است، زیرا بار فشار تورم از این طریق به جای دولت به کارمندان منتقل می‌شود.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.