سیاست ترکیه در قبال تحولات منطقه در شان این کشور نیست/ تحولات بحرین کلید تغییرات در منطقه خواهد بود

۱۷ام بهمن ،

راشد الراشد در نشست شکوه مقاومت از فلسین تا بحرین:

نماینده جنبش مقاومت بحرین گفت: حرکتی ملی مردمی برای پایان دادن به سلطه یک خاندان و قبیله بر مراکز قدرت از سوی ملت و همه گروه‌های بحرین آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، راشد الراشد نماینده جنبش مقاومت بحرین در نشست خبری شکوه مقاومت از فلسطین تا بحرین که صبح امروز به همت معاونت بین‌الملل بسیج مستضعفین در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد دربارهٔ نقش ترکیه در مسائل سوریه  گفت: مواضع و نقش ترکیه در منطقه  بسیار مهم بوده اما متاسفانه مواضعی که این کشور دربارهٔ تحولات منطقه اتخاذ کرده در شان این کشور نبوده و سیاستی در راستای تجزیه سوریه در پیش گرفته و محور مقاومت را هدف قرار داده است.

وی افزود: ترکیه رابطه با اتحادیه اروپا و غرب را در برابر جهان اسلام ترجیح داد و پاداش‌هایی در این زمینه از غرب دریافت کرده اما می‌توانست نقشی در خور و شایسته در منطقه اسلامی ایفا کند.

راشد الراشد در مورد وضعیت جنبش مقاومت بحرین و اهداف آن تصریح کرد: مقاومت در مقابل استبداد موضوع جدیدی در تاریخ بحرین نیست و از سال‌های قبل شاهد این نهضت مردمی بودیم که هدف اصلی آن حق تعیین سرنوشت است که مورد احترام معاهدات بین‌المللی بوده و بین همه مردم و گروه‌های بحرینی یک توافق ملی و مردمی در این باره وجود دارد.

نماینده جنبش مقاومت بحرین در نشست شکوه مقاومت از فلسطین تا بحرین افزود: ما شاهد حرکتی ملی مردمی در بحرین برای پایان دادن به سلطه یک خاندان و قبیله بر مراکز قدرت و جبهه جهانی برای دستیابی به حق تعیین سرنوشت مردم بحرین هستیم.

وی در پایان با انتقاد از دوگانگی در مواضع ایالات متحده آمریکا یادآور شد: این کشور بحث دموکراسی را مطرح می‌کند اما نیروی دریایی ارتش آن در پایگاه نظامی بحرین حضور دارد و از رژیم استبدادی بن‌حمد حمایت می‌کند که در این زمینه انگلیس و کشورهای اروپایی با آمریکا همکاری می‌کنند اما با وجود تمام اینها تحولات بحرین کلید تغییرات در منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.