سیامند رحمان رکودشکنی کرد/تیم وزنه برداری ایران قهرمان پاراالمپیک شد

خبرگزاری آریا-سیامند رحمان وزنه بردار دسته به علاوه ۱۰۰ کیلوگرم کشورمان و رکورد دار جهان چهارشنبه شب هشتمین مدال طلای پارالمپیک را برای کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد. 
 به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری آریا، رحمان در فینال رقابت های وزنه برداری پارالمپیک ۲۰۱۲ که در مجموعه ورزشی اکسل لندن برگزار شد با بلند کردن وزنه ۲۸۰ کیلوگرمی ضمن شکستن رکورد پارالمپیک قهرمان شد ومدال طلا را به گردن آویخت.
وی موفق شد رکورد بازی های پارالمپیک (۲۶۵ کیلوگرم ) را که در سال ۲۰۰۸ میلادی توسط کاظم رجبی دیگر قهرمان کشورمان درپکن ثبت شده بود به میزان ۱۵ کیلوگرم ارتقا بخشد.
درمرحله نهایی مسابقات این دسته – ۱۰ وزنه بردار از کشورهای مختلف شرکت داشتند.
فاریس العجیل از عراق با ۲۴۲ کیلوگرم و بائه چون کیون از کره جنوبی با ۲۳۲ کیلوگرم به ترتیب دوم و سوم شدند و مدال نقره و برنزدریافت کردند.
رکورد مسابقات جهانی دسته به علاوه ۱۰۰ کیلوگرم نیز از اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی در اختیار خود سیامند رحمان است.وی رکورد جهان را به میزان ۲۹۱ کیلوگرم درمسابقات شارجه امارات ثبت کرده بود .

قهرمانی تیم وزنه برداری ایران دربازیهای پاراالمپیک                                                        
تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار قهرمان بازیهای پارالمپیک شد.
“علی اصغر رواسی ” سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان چهارشنبه شب ودرپایان مسابقات وزنه برداری پارالمپیک لندن گفت :تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی برای نخستین بار درتاریخ بازیهای پارالمپیک با کسب چهارمدال طلا- یک نقره و یک برنز- قهرمان این بازیها دررشته مردان شد.
وی با تبریک این موفقیت به ملت ایران از همه وزنه برداران کشورمان قدردانی کرد وگفت:ما از عملکرد همه اعضای تیم ملی راضی هستیم و ازهمه این عزیزان که درمیدان مهم پارالمپیک افتخارآفرینی کردند-
قدردانی می کنیم.
تیم ملی وزنه برداری جمهوری اسلامی ایران در بازیهای پارالمپیک لندن توسط نادر مرادی – مجید فرزین – علی حسینی و سیامند رحمان چهار مدال طلاکسب کرد  همچنین روح الله رستمی و علی صادق زاده به ترتیب نقره و برنزپارالمپیک را برای تیم ملی به ارمغان آوردند و در مجموع باعت قهرمانی تیمی کشورمان شدند.
 
 “سجاد نیک پرست ” نایب قهرمان پرتاب نیزه شد
“سجاد نیک پرست ” عضو تیم ملی دو و میدانی نابینایان و کم بینایان جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در مسابقات پرتاب نیزه کلاس ۱۲/۱۳ F پارالمپیک لندن به مقام نایب قهرمانی رسید و مدال نقره دریافت کرد.
نیک پرست درمرحله فینال این مسابقات که در ورزشگاه اصلی بازیهای المپیک و پارالمپیک لندن انجام شد- با پرتاب ۶۳ متر و ۱۵ سانتیمتر- فقط با حدود یک متر اختلاف پس ازورزشکار چینی درجایگاه دوم قرارگرفت.
۱۱ ورزشکار از کشورهای مختلف در این ماده رقابت می کردند پس ازچین و ایران – ورزشکار کشور کرواسی در رتبه سوم قرار گرفت و مدال برنز دریافت کرد.
سیدعرفان حسینی دیگر پرتابگر کشورمان در همین ماده با اختلافی اندک چهارم شد و از رسیدن به مدال رقابت های پرتاب نیزه پارالمپیک بازماند.
کاروان پارالمپیکی جمهوری اسلامی ایران با مدال طلای رحمان و با مجموع ۱۸مدال (۸ طلا- ۵ نقره و ۵ برنز) جایگاه دهم جدول توزیع مدال های بازیهای پارالمپیک لندن را دراختیاردارد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.