سیا قاتل وبلاگ نویس منتقد اوباما

۳۰م دیماه ،

تحلیلگر سیاسی در گفت وگو با پرس تی وی گفته، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در قتل اخیر، آرون سوارتز، وبلاگ نویس منتقد آمریکایی دخالت داشته است.

به گزارش ممتازنیوز، گوردون داف در گفت وگو با پرس تی وی گفت: «هیچ پوشش خبری از سوی رسانه های جریان غالب دربارهٔ این مسئله وجود ندارد و هیچ دلیل احتمالی برای توجیه این مرگ نیافته ایم … بر این باوریم که عناصر نامطلوب در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در این زمینه مسئول می باشند.»
جسد سوارتز، وبلاگ نویس ۲۶ ساله و نابغه اینترنتی روز جمعه (۲۱ دی، ۱۱ ژانویه) در آپارتمانش در منطقه بروکلین شهر نیویورک کشف شد.
این وبلاگ نویس آمریکایی از منتقدان سرسخت «فهرست کشتار» اوباما بود، فهرست اشخاصی که از نظر دولت آمریکا مظنون تروریستی تلقی می شوند و پس از تائید نهایی از سوی شخص رئیس جمهوری این کشور، در فهرست کشتار هدفمند قرار می گیرند.
سوارتز همچنین از منتقدان جدی انحصاری کردن اطلاعات از سوی کارتل های شرکت های بزرگ و بر این باور بود که این اطلاعات باید در اختیار تمامی اشخاص جامعه قرار گیرد.
گوردون داف افزود: «هیچ احتمال دیگری وجود ندارد و این موضوعی است که من از صحبت دربارهٔ آن اکراه دارم و فکر می کنم که هیچ طرف دیگری در این ماجرا مقصر نیست. عوامل سیا در این زمینه دخالت دارند. هیچ کس این نوع قدرت را در اختیار ندارد. هیچ کس نمی تواند این قدر آشکار اقدام به چنین کاری کند. تردیدی نیست که این یک قتل است.»
این تحلیلگر سیاسی یادآور شد، دولت آمریکا، رسانه های جریان غالب را وادار کرده تا از قتل سوارتز چشم پوشی و از پوشش خبری این مسایل که اختلاف نظرهایی را در جامعه آمریکا سبب شده، خودداری کنند.»
این تحلیلگر سیاسی افزود، «مسئله سوارتز در این روزنامه ها در حاشیه قرار گرفته است. دولت ما در سرپوش گذاشتن بر ماجراهای جدید مهارت بسیار خوبی دارد. و این همان چیزی است که آن ها دربارهٔ این مسئله انجام داده اند. به ما اجازه نمی دهند تا دربارهٔ این مسئله جنجال برانگیز هیچ اظهارنظری بکنیم.
داف نتیجه گیری کرد، ۹۰ درصد از آمریکایی ها از مسئله مرتبط با قتل سوارتز مطلع نیستند چون رسانه های جریان غالب، روزنامه ها و تلویزیون دربارهٔ آن گزارشی منتشر نکرده اند و در این باره به افکار عمومی آمریکا اطلاع رسانی نشده است.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.