سیداحمد خاتمی: مردم حسرت یک آخ را بردل دشمن خواهند گذاشت

تهران / واحد مرکزی خبر / اجتماعی /۰۴/۰۸
امام جمعه موقت تهران با اشاره به هجمه استکبار جهانی در جهات مختلف گفت: مردم ما حسرت یک آخ را بر دل دشمن خواهند گذاشت.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در (چهارشنبه شب) دومین شب از بزرگداشت شهدای هفتم تیر در محل یادمان این شهدا واقع در چهار راه سرچشمه، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش افزود: برای آنها که ندیدند باید گفت که ما دو جبهه داشتیم، یکی شهید بهشتی، مقام معظم رهبری و بزرگان دیگر بودند و در مقابل هم نهضت آزادی، سازمان جهنمی منافقین و بنی صدر خائن قرار داشت.
وی تصریح کرد: بزرگان در آن دوران خون دلهایی خوردند که نگفتند اما پایان ماجرا انزوای همیشگی سازمان جهنمی منافقین، عزل بنی صدر و انقلاب سوم بود.
امام جمعه موقت تهران انقلاب اول را موجب سلطنت زدایی، انقلاب دوم یا تسخیر لانه جاسوسی را امریکا زدایی و انقلاب سوم را با ترور مقام معظم رهبری و شهادت شهدای ۷۲ تن، موجب نفاق زدایی از کشور دانست و گفت: از آیات قرآن و روایات عترت ما متوجه می شویم که مصاف حق و باطل و تشبیه قرآنی باطل به کف و حق به آب، همیشه در جریان است و از سوی دیگر ما باید ببینیم تکلیفمان در این مصاف چیست.
وی افزود: باید بدانیم تکلیفمان در حاکمیت حق، حاکمیت باطل و در زمان فتنه چیست.
حجت الاسلام و المسلمین خاتمی تکلیف زمان حاکمیت حق را حمایت با تمام قوا ذکر و تصریح کرد: اگر حق حمایت نشود، فردی به بزرگی امام علی (ع) هم ۲۵ سال خانه نشین می شود.
وی افزود: باید به حفظ نظام کمک کنیم اگر چه استکبار جهانی با فشار فزاینده می خواهد مردم خسته شوند و ما هم در سختی هایی که وارد می شود و رنج و گرانی همرنج مردم هستیم، ولی آرزوی یک آخ را هم بر دل آنها خواهیم گذاشت و صبوری خواهیم کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری از مسئولان هم خواست که اختلاف های خود را رسانه ای نکنند و تصریح کرد: این کار آب به آسیاب دشمن ریختن است و این در حالی است که دنیای استکبار با هم هستند و انتظار از مسئولان این است که همچنان با انسجام خود دنیای استکبار را خسته کنند.
در این مراسم آقای اسدالله بادامچیان با بیان خاطراتی از شهید بهشتی گفت: این محل برخلاف آنچه فکر می کردند تبدیل به زیارتگاه شد و ۳۳ سال است که مردم با شهید بهشتی و دیگر شهدای حزب جمهوری اسلامی تجدید بیعت می کنند.
وی افزود: مردم همان سخن شهید بهشتی را تکرار می کنند که امریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر و امروز می بینیم آنها چطور با این بیداری اسلامی که روز به روز قدرت می گیرد عصبانی و اسرائیل و اربابانش نگران و مضطرب هستند.
بادامچیان در ادامه به ویژگی های معماری بنای یادمان شهدای هفتم تیر و بخش های مختلف آن از جمله موزه شهدا، پژوهشکده، مرکز اسناد و سالن مطالعه پرداخت.
در این مراسم همچنین مداح اهل بیت، با یاد شهید بهشتی و یارانش، نوحه ای در رثای شهدای کربلا خواند.
تصویر دارد

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.