سید حسن نصرالله: وقایع سوریه برای لبنان سرنوشت‌ساز است/ بار دیگر وعده پیروزی مقاومت را می‌دهم

۰۲خردادماه،

دبیر کل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی امروز خود، خروج نیروهای اشغالگر از جنوب لبنان ذر روز ۲۵ می را “یوم الله” نامید و افزود: روز خروج اسرائیل از غزه و خروج آمریکا از عراق نیز باید از اعیاد امت باشد.

به گزارش سرویس بین‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل المنار، نصرالله در آغاز سخنان خود، روز ۲۵ می خروج نیروهای اشغالگر از جنوب لبنان را “یوم الله” نامید و افزود: روز خروج اسرائیل از غزه و خروج آمریکا از عراق نیز باید از اعیاد امت باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به این که امت اسلام و ملت های منطقه همچنان پیامدهای ناگوار “نکبت” و اشغال فلسطین را شاهد می باشند، گفت: امسال در حالی ۲۵ می (۴ خرداد) را جشن می گیریم که با مجموعه ای از تهدیدات و خطرات مواجه هستیم.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سیزدهمین سالروز آزاد سازی جنوب لبنان و خارج راندن ارتش رژیم اشغالگر گفت آمریکا با مسلح کردن هر ارتش عربی در صورتی که برای جنگیدن با اسرائیل باشد ، مخالف است.

سیدحسن نصرالله افزود: ترس واقعی از ارتش لبنان این است که یک ارتش ملی و در کنار مقاومت است.

دبیرکل حزب الله لبنان در سیزدهمین سالروز آزاد سازی جنوب لبنان و خارج راندن ارتش رژیم اشغالگر گفت فاجعه سال ۱۹۴۸ (اشغال فلسطین) فقط فاجعه و مصیبتی برای فلسطین نیست بلکه مصیبتی برای همه عرب ها است. روز مقاومت امسال همراه با مجموعه ای از تهدیدات و خطراتی است که مهم ترین آنها دو خطر یعنی اسرائیل و تحولات در سوریه است. وی افزود اسرائیل فردا مانور برگزار می کند. اسرائیل از چند ماه پیش نیروهای خود را در مرزهای ما جمع و به سوریه تجاوز می کند. ما در شرایط تاریخی سخت و حساسی قرار داریم و در این مرحله باید با چالش ها مقابله کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به این که امت اسلام و ملت های منطقه همچنان پیامدهای ناگوار “نکبت” و اشغال فلسطین را شاهد می باشند، گفت: امسال در حالی ۲۵ می (۴ خرداد) را جشن می گیریم که با مجموعه ای از تهدیدات و خطرات مواجه هستیم.

نصرالله در تشریح این خطرات افزود: اولین خطری که ما را تهدید می کند، طمع ورزی و طرح های اسرائیل است و دومین خطر نیز حوادث سوریه است. ما در لحظه تاریخی حساس و دشواری قرار داریم که زمانی برای تعارف باقی نمی گذارد و باید مسوولیت پذیر بود.

وی سپس با اشاره به تحولات در مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی گفت: در مقابل سازوبرگی که اسرائیل از چند ماه قبل آن سوی مرزهای جنوبی ما تدارک دیده چقدر آمادگی نظامی پیدا کرده ایم؟

دبیرکل حزب الله همچنین به طرح های آمریکا و صهیونیسم در منطقه اشاره کرد و گفت: امریکایی ها لایحه عدم تسلیح ارتش کشورهای عربی به منظور حمایت از اسرائیل را وتو کردند. اکنون امریکا ملیاردها دلار سلاح به کشورهای عربی می فروشد چون می داند که حتی یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک نخواهند کرد. اسرائیل از موشک های مقاومت می ترسد، اما از سلاح هوایی نمی ترسد.

نصرالله پیروزی مقاومت را نتیجه تلاش گروه های مختلف دانست و تاکید کرد: پیروزی امروز ما محصول ایثار همه کسانی است برای مقاومت جنگیدند، نه فقط مقاومت حزب الله. اما اکنون در لبنان خیلی گروهها بعد ازاین که موفق به خلع سلاح حزب الله نشدند به دنبال راهی برای خلاص شدن از این حزب می باشند. در لبنان، دولت طایفه ای و منطقه ای حاکم است و نمی تواند تصمیمی برای مقابله با دشمن اتخاذ کند، اما همان سلاحی که با اسرائیل جنگید و شکستش داد از ملت لبنان حمایت خواهد کرد.

دبیر کل حزب الله سپس به تلاش بعضی کشورها برای وارد کردن حزب الله در فهرست تروریسم اشاره کرد و گفت : مدتی است که ما در لیست سازمان های تروریستی قرار گرفته ایم و این فقط جوهر روی کاغذ است و هیچ ارزشی ندارد. ما به مقاومت ادامه خواهیم داد و تحت رهبری یک دولت عادل خواهیم جنگید.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به روابط نزدیک حزب الله لبنان و دولت “بشار اسد” رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: آنچه در سوریه می گذرد برای لبنان مهم و بسیار سرنوشت ساز است. ما دربارهٔ وقایع سوریه در این روز تاریخی جرات داریم که با صراحت صحبت کنیم.

وی با اشاره به سیاستهای اشتباه کشورهای عربی در قبال بحران سوریه تاکید کرد: بعضی کشورهای عربی خواهان پایان نظام سوریه و گروههای مسلح تندرو با اندیشه های تکفیری می باشند اما نمی دانند که روزی این تروریستها بازخواهند گشت.


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.