سیر نزولی قیمت سکه ادامه دارد

جام جم آنلاین: نگاهی به نمودار قیمت سکه در یک ماه گذشته نشان می‌دهد که سیر نزولی قیمت سکه که در چند ماهه منتهی به پایان سال ۹۰ حباب‌وار افزایش یافته بود؛ تداوم دارد و قیمت سکه با شیب تندی رو به کاهش است.

به گزارش روز شنبه جام‌جم آنلاین نگاهی به بازار طلا و سکه نشان می‌دهد که کاهش قیمت سکه ادامه دارد؛ به‌گونه ای که پنج هفته گذشته تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی به پایین‌ترین حد خود رسیده و تقریبا بازدهی ۴ ماهه گذشته خود را مستهلک کرده است.

قیمت سکه در بازار داخلی نیز همچنان رو به کاهش است به‌گونه‌ای که امروز بانک ملی بهای خرید سکه های پیش فروش شده را با ۱۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز پنجشنبه ۵۸۰ هزار تومان اعلام کرد و همین امر سبب شد تا بهای سکه با کاهش شدیدی رو به رو شود و در آغاز مبادلات امروز سکه با پایین‌آمدن از مرز ۶۰۰ هزار تومان با بهای ۵۹۵ هزار تومان در بازار مبادله شود.

بعد از ظهر پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۱ نیز قیمت معاملاتی سکه در بازار آزاد به نرخ ۶۳۰ هزار تومان رسید؛ این در حالی بود که سکه فروش‌های راسته خیابان فردوسی یک روز پیش از آن سکه را با قیمت ۶۴۰ هزار تومان می‌فروختند. روز جمعه نیز  سایت‌ها و مراکز مختلف خبری، قیمت‌های متفاوتی از بازار سکه ارائه کردند و حتی برخی خبر از معامله سکه با قیمت ۶۱۱ هزار تومان دادند.

در چند روز گذشته کاهش قیمت سکه؛  کاهش قیمت ارز را نیز با خود همراه داشت و قیمت دلار در کمترین سطح معامله شده روز پنج‌شنبه بعد از ظهر ۱۶۴۰ تومان اعلام شد که البته نسبت به نرخ روز چهارشنبه ۱۵ تومان کاهش داشت. یورو ۳۵ تومان و پوند انگلیس نیز ۳۰ تومان افت قیمت را تجربه کرد.

نمودار زیر بخوبی نشان می‌دهد که در یک ماه گذشته روند کاهش قیمت سکه ادامه داشته و رشد حباب وار قیمت سکه متوقف شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.