سیزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان و گوش و حلق و بینی، فرصتی برای نمایش توانمندی‌های ایران

سیزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان و گوش و حلق و بینی، فرصتی برای نمایش توانمندی‌های ایران

دبیر انجمن سیزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش و حلق و بینی، این کنگره را فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های متخصصین ایرانی به نمایندگان دانشگاه‌‌های معتبر دنیا دانست.

دکتر کاوه کیوانی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دریچه خبر افزود: در ایران متخصصین ما تجربیات خوبی داشته و در حوزه درمانی چیزی از کشورهای اول دنیا کم نداریم.

وی گفت: در چند دهه اخیر در رشته گوش و حلق و بینی پیشرفت‌های غیرقابل انکاری داشته‌ایم که بخشی از آن را مرهون تکنولوژی‌ها و روش‌های جدید درمانی و به روز کردن اطلاعات همکاران می‌باشیم و به جرأت می‌گویم که متخصصین کشور نیازی جهت اعزام بیمار به خارج از کشور نمی‌بینند.

دبیر انجمن جراحان کشور اصلی‌ترین مشکلات برگزاری این کنگره را مشکلات مالی دانست و گفت: با توجه به این که این نوع کنگره‌ها به صورت خودجوش برگزار شده و منبع اصلی تأمین هزینه‌ها شرکت‌های همکار هستند، همواره انجمن جراحان کشور کمبود منابع مالی برای ادامه کار داشته و از دولت تقاضای کمک دارد.

کیوانی مهمترین دغدغه‌های متخصصین گوش و حلق و بینی کشور را عقب نماندن از علم روز دنیا دانست و گفت: دسترسی به آخرین منابع و روز دنیا و گرانی دستگاه‌ها و تحریم‌ها جهت ورود تکنولوژی جدید از خارج از کشور عمده مشکلات ما است.

کاوه کیوانی تأثیر این گونه کنگره‌ها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های عملی را بیشتر از کسب علم از طریق اینترنت، مقالات و کتب علمی دانست و خاطرنشان کرد: با حضور متخصصان ۱۶ کشور برجسته از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان، ایتالیا، نروژ و غیره و بسیاری از کشورهای درخواست‌دهنده برای شرکت به صورت آزاد، بهترین فرصت را برای عرضه و دریافت علم در حوزه گوش و حلق و بینی داریم.

دبیر انجمن علمی گوش و حلق و بینی افزود: در کنگره فوق با تمام زیرشاخه‌های گوش و حلق و بینی شامل رینولوژی، جراحی سر و گردن، حنجره، گوش ، قاعده جمجمه ، پلاستیک بینی و صورت برنامه‌هایی را در غالب ۷۵ سخنرانی آزاد، ۱۶ میز گرد، ۱۸ کارگاه خواهیم داشت.

به گزارش دریچه خبر؛ سیزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش و گلو و بینی و سر و گردن ایران به صورت دو سالانه ۱۱ لغایت ۱۴ مهر ماه درمرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به این آدرس http://www.irent2012.com  مراجعه کنید.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.