سیستم اعتبار اسنادی داخلی بانک دی راه اندازی شد

۰۱م آذر ،

سیستم اعتبار اسنادی داخلی بانک دی راه اندازی شد | چاپ |
چهارشنبه ۰۱ آذر ساعت ۱۱:۴۳

بینا- براساس ضوابط و الزامات ۱۱ گانه ناظر بر فرایند اعتبار اسنادی داخلی، از این پس متقاضیان می توانند با مراجعه به یکی از شعب بانک دی، بصورت سیستمی اقدام  به گشایش اعتبار lc ریالی و ارزی نمایند.
به گزارش بینا، اعتبار اسنادی تعهدی از جانب بانک است که به خریداریا فروشنده داده می شود و تعهد می شود میزان پرداختی خریدار به فروشنده به موقع و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید.
حداقل مبلغ گشایش اعتبارات اسنادی داخلی_ریالی توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و ابلاغ می گردد که این مبلغ در حال حاضر، پانصد میلیون ریال می باشد.
همچنین اعتبار اسنادی داخلی-ریالی بصورت غیرقابل برگشت افتتاح می گردد و مدت اعتبار آن برای خرید انواع کالا، خدمات و مواد اولیه، بر اساس توافق بین خریدار و فروشنده تعیین می شود.
لازم به ذکر است گشایش اعتبار اسنادی داخلی مدت دار، برای مدت بیش از ۳۶۰ روز از زمان معامله اسناد تا تاریخ حمل تنها پس از تصویب بانک مرکزی امکان پذیر می باشد.
متقاضیانی که تمایل به گشایش اعتبارات اسنادی داخلی-ریالی داشته باشند، می توانند با مراجعه به نزدیک ترین شعبه محل، درخواست خود را مطرح و پس از اخذ اطلاعات لازم از سوی شعبه اقدام به گشایش اعتبار نمایند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.