سیستم عوارض ساختمانی مکانیزه می شود

جام جم آنلاین: معاون شهرسازی و معماری شهرداری از دستور شهردار تهران برای سیستمی شدن مکانیزم محاسبه عوارض ساختمانی خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، مهندس جاوید با بیان مطلب فوق گفت: با این دستور و پیگیری معاونت شهرسازی امیدواریم بتوانیم تا پایان سال‌جاری مکانیزم سیستمی شدن محاسبه عوارض را اجرایی کنیم.

وی به شفافیت اطلاعات در سیستم طرح تفصیلی جدید تهران اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح برای اولین بار  مردم می توانند به راحتی به سایت شهرداری مراجعه کنند و از تمامی ضوابط و مکانیزم‌های اجرایی طرح با استفاده از دفترچه طرح تفصیلی که به طور کامل در سایت قرار گرفته مطلع شوند. با این اقدام قیمت و نرخ‌های عوارض ساخت‌وساز در همه محلات تهران، در سایت شهرداری اعلام عمومی شود تا همچون متن طرح تفصیلی که در سایت منتشر شده و همه پهنه‌ها و تعداد تراکم‌ها در آن مشخص است، قیمت تراکم نیز اعلام شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران درباره راه‌های دستیابی به هدف ارتقای اقتصاد شهر که در طرح تفصیلی نیز آمده است، گفت: درگذشته، سرمایه‌گذاری که به‌دنبال دریافت مجوزهای لازم برای ساختن یک طرح بزرگ تجاری، صنعتی یا حتی تفریحی بود، مستلزم صرف زمان زیاد و مراجعه به مراکز مختلف بود که اکنون با صرف حداقل زمان امکان کسب مجوزهای لازم جهت ساخت مجموعه‌های مختلف خدماتی اعم از انتفاعی و غیرانتفاعی در قالب برنامه‌ای منسجم امکان‌پذیر است. همچنین پهنه‌هایی که مناسب جهت ساخت مجموعه‌های خدماتی گوناگون است به سرمایه‌گذاران مختلف شهری جهت سرمایه‌گذاری و مشارکت اطلاع داده می‌شود.

وی در خصوص تغییر عوارض ساخت اظهارداشت: از آنجا که سهم عوارض در قیمت تمام‌شده ساخت مسکن حدود ۱۰ درصد است، افزایش نرخ عوارض در نهایت قیمت ساخت را یک درصد بیشتر می‌کند.

جاوید درباره افزایش ۱۲ درصدی عوارض ساختمانی از ابتدای سال ۹۱ گفت: طبق مصوبه شورای شهر تهران نرخ عوارض ساختمانی امسال کمتر از نرخ تورم سال‌جاری با ۱۲ درصد افزایش اجرایی شده است.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ تورم در اردبیشهت ماه سال جاری بیش از ۲۲ درصد شده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.