سیمان، کم ریسک ترین سهم در سبد سهام داران

خبرگزای آریا- سیمان سهم پربازدهی برای طولانی مدت است، این توصیه کارشناسان بازار سرمایه به سهام داران تالار شیشه ای است .
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، علی محمد بد، مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر با اشاره به اینکه سهام سیمانی ها یکی از پربازده ترین سهام حاضر در بازار سرمایه است، اظهار داشت: یکی از مهم ترین دلایلی که می توان بر این موضوع ذکر کرد، ارزبری پایین این صنعت است.
مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر با تاکید بر اینکه سهام شرکت های سیمانی ارزبری پایینی دارد، گفت: بر این اساس برای تولید یک تن سیمان تنها به یک دلار ارز نیاز است.
بد اظهار داشت: پایین بودن ارزبری سیمان موجب می شود تا سهام سیمانی ها یکی از مطمئن ترین سهام حاضر در بازار سرمایه باشد .

تقاضای بالا برای سیمان
وی با اشاره به بالا بودن تقاضا برای سیمان در کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون به دلیل رشد ساخت و سازها در کشور تقاضا و مصرف سیمان افزایش یافته است .
مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر با اشاره به اینکه بازار صادراتی سیمان هم شرایط مناسبی دارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون کشورهایی از جمله آذربایجان، قطر، روسیه، ترکمنستان و افغانستان خریداران سیمان ما هستند .
بد خاطرنشان کرد: با بهبود وضعیت صادرات سیمان باید گفت که سهام سیمانی ها یکی از بهترین سهام حاضر در تالار شیشه ای می شود .

لزوم حذف قیمت گذاری سیمان
وی با اشاره به لزوم حذف قیمت گذاری برای سیمان اظهار داشت: در حال حاضر در هیچ یک از کشورهای دنیا برای سیمان قیمت گذاری نمی شود و قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا کشف می شود .
مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر با اشاره به اینکه سیمان هم باید مثل فولاد از نظر قیمت گذاری آزاد سازی بشود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مقدمات آزاد سازی قیمت سیمان در بورس کالا فراهم شده است.
بد با تاکید بر اینکه اکثر شرکت ها سیمانی در بورس کالا پذیرش شده اند، خاطر نشان کرد: با توجه به این موضوع باید گفت که شرایط برای آزادسازی قیمت سیمان کاملا محیا است.
مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر با تاکید بر اینکه سهام سیمانی ها برای بلند مدت سهام خوبی در بازار هستند، اظهار داشت: با توجه به آینده ای که برای سهام سیمانی ها پیش بینی می شود، سهام داران باید با نگاه بلند مدت به خرید این سهم اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران با خرید سهام سیمانی می توانند در توسعه صنعت کمک کنند، تصریح کرد: در حالی که ایجاد یک کارخانه سیمان به هزینه زیادی نیاز دارد یک سرمایه گذار می تواند با خرید سهام سیمانی در این صنعت مشارکت کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.