سینما در تاریک ترین دوران به سر می برد/ سلیقه سالاری جای سرمایه سالاری را گرفته است

متاسفانه در حال حاضر سینماها با در پیش گیری روند سلیقه سالاری به جای سرمایه سالاری در حال افول است.

کاظم راست گفتار کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در حاکمیت سرمایه سالاری بر سینما گفت: در حال حاضر سینما در تاریک ترین دوران خود به سر می برد و نبود سیاست های مدون وزارت ارشاد و عملکرد سلیقه ای مدیران به این وضعیت دامن می زند.
وی افزود: سینما به علت مسائل و مشکلات اقتصادی دچار ورشکستگی شده بنابراین هر گونه حرکتی در جهت ایجاد محدودیت برای آن اشتباه فاحشی است.

راست گفتار درخصوص وجود فیلم نامه های سخیف خاطرنشان کرد: به طور صریح می توانم بگویم در یک سال گذشه هیچ فیلمی با برخوداری از الفاظ رکیک در فیلمنامه ها وجود نداشته زیرا در صورت به کارگیری این الفاظ در فیلمنامه وزارت ارشاد با ایجاد ممیزی های خاص مانع از این کار می شود.

وی تصریح کرد: قسمت های سوء تفاهم برانگیز یک فیلم دلیل بر توهین به شئونات فرهنگی جامعه ما نیست، زیرا این فیلم نامه ها یک بار توسط اتحادیه بار دیگر توسط وزارت ارشاد مورد بازبینی قرار می گیرد.

این کارگردان با اشاره به وجود بازیگران چهره، اما فاقد کار این بیان کرد: برخی تهیه کنندگان به علت جذابیت این هنرمندان مجبور به استفاده از آن ها و در ادامه تحمل این افراد هستند.

وی افزود: در هر سیستم کاری وجود برخی افراد ناباب باعث اختلال در کار می شود، اما با ایجاد شرایط مناسب برای تهیه کنندگان درجهت عدم استفاده از این افراد می توان از این کارها جلوگیری به عمل آورد.

راست گفتار در پایان در خصوص تفکر سرمایه نگر اذعان کرد: در حال حاضر برخی از سرمایه گذارارن در کشورهای صنعتی با سرمایه گذاری در سینما ضمن کسب سود کلان از این طریق باعث افزایش ساخت فیلم های فاخر می شوند.
راست گفتار تصریح کرد: در صورت حرکت سینمای ایران به سمت سرمایه سالاری، نگاه سرمایه گذاران به سینما به عنوان حرفه پول ساز و استفاده از عوامل حرفه ای توسط این سرمایه گذاران، می توان شاهد بهبود اوضاع فعلی بود.

وی عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر سینمای ما با در پیش گیری روندی سلیقه سالاری به جای سرمایه سالاری و نبود تهیه کنندگان حرفه ای در حال افول است که بسیاری از این ضعف ها را می توان ناشی از مدیریت غلط برخی مدیران و سرمایه سوزی تهیه کنندگان توسط آن ها دانست./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.