سی ان ان :رقابت اوباما و میت رامنی درحال داغ شدن است

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۱۰
۰۰:۳۳:۱۸٫۱۰
رقابت انتخاباتی بین میت رامنی از حزب جمهوریخواه و باراک اوباما درحال داغ شدن است.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ با برگزاری رقابت های مقدماتی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و خروج نیوت گینگریچ از این رقابت ها اکنون رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وارد دور تازه ای شده است .هم اکنون می توان گفت که رقابت بین باراک اوباما رئیس جمهور کنونی آمریکا و میت رامنی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آمریکا در حال داغ شدن است. ستاد انتخاباتی میت رامنی و باراک اوباما انتقادات تازه را از یکدیگرشروع کرده اند.
دراین باره جیم آکوستا خبرنگار امور سیاسی سی ان ان در آمریکا گفت:
با به پایان رسیدن رقابت مقدماتی درون حزبی در بین نامزدهای جمهوریخواه اکنون دو نفر در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری دوهزار ودوازده آمریکا باقی مانده اند. یکی از این افراد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و دیگری میت رامنی است. این دو از هم اکنون «مشت زنی سخت » انتخاباتی را شروع کردند درحالیکه هنوز ماه آوریل است و تا روز برگزاری انتخابات چندین ماه وقت باقی است.
این خبرنگار گفت: دیدار باراک اوباما با دانشجویان دانشگاه آیوا شاید درباره مسائل مالی بوده باشد اما صحبتهای وی نشان می داد که رقابت های انتخاباتی بین اوباما و رامنی شروع شده است.
در ادامه بخش هایی از اظهارات باراک اوباما در دانشگاه آیوا به این مضمون پخش شد:
« برخی از آنها القا می کنند که دانشجویانی مثل شما باید بیشتر پول بدهند تا ما بتوانیم کسری بودجه را کاهش بدهیم. آنهایی که این حرف ها را می زنند همان کسانی هستند که در یک دهه ی گذشته کسری بودجه به وجود آوردند».
خبرنگار گفت: در واقع باید گفت که رئیس جمهور آمریکا تمرین برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور آمریکا را از زمانی شروع کرد که دولت آمریکا را در دست گرفته بود. وی از ماه فوریه سال دوهزار و نه تا کنون یکصد و بیست و شش سفر به چهارده ایالتی داشت که در واقع آوردگاههای رقابت انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا محسوب می شوند.
این درحالی است که میت رامنی فقط در یکی از این ایالت های مهم و سرنوشت ساز یعنی نیو همشایر حضور داشت که جزو ایالت های به اصطلاح « پاندولی» محسوب
می شود و آراء رای دهندگان آن در نوسان است. میت رامنی درایالت نیوهمشایر حضور یافت و پیروزی در رقابت های حزب جمهوریخواه را اعلام کرد. تمرکز صحبت های میت رامنی درباره اقتصاد است. ظاهرا میت رامنی سیاست های دولت باراک اوباما در زمینه اصلاح نظام مالیاتی را هدف قرار داده است.
اکنون که نیوت گینگریچ از رقابت درون حزبی جمهوریخواهان کنار رفته است ، جمهوریخواهان مشتاقند که با هم متحد شوند و در برابر باراک اوباما بایستند. مقامات ستاد انتخاباتی نیوت گینگریچ می گویند وی هفته ی آینده رسما از رقابت با میت رامنی کناره گیری خواهد کرد.
۰۰:۳۶:۵۲٫۰۸

IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.