سپرده‌‌های مدت‌دار ارزی سود ارزی می گیرند

2-928.jpg

بینا- سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز با بیان اینکه از روز پانزدهم مهرماه تخصیص ارز به اولویت‌های گروه شش در مرکز مبادله ارزی آغاز شده و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است، گفت: پیش از این فقط اولویت‌های سوم تا پنجم ارز با نرخ مبادله‌ای دریافت می‌کردند، اما هم اکنون کالاهای اولویت ششم نیز مشمول شده‌‌اند.

به گزارش بینا، صمدکریمی سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز ،با بیان این مطلب به ایسنا گفت: در مورد گروه‌بندی کالایی دریافت‌کنندگان ارز مبادله‌ای گروه‌های هفت و هشت نیز وزارت صنعت و معدن باید تصمیم‌گیری کند و در کارگروهی مورد بررسی قرارگرفته و به بانک مرکزی اعلام می‌شود تا نسبت به تامین ارز آن اقدام شود.

وی در پاسخ به این سوال برخی متقاضیان در نقل و انتقال با مشکلاتی مواجه هستند گفت: احتمال این‌که حواله‌‌ای انجام نشود و نقل و انتقالاتی در این زمینه صورت نگیرد بسیار کم است ولی امکان دارد مشکلاتی برای نقل و انتقالات داشته باشیم ولی این مشکلات عمده نخواهد بود چون در سیستم به طور دقیق محل ارز، نوع ارز و میزان آن مشخص است و اگر مشکلی به وجود بیاید سریع برطرف می‌شود.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی دارندگان و متقاضیان ارز ادامه داد: تا به امروز نیز بسیاری از مشکلاتی که توسط متقاضیان مطرح شده را بررسی و برطرف کردیم.

کریمی گفت: ما در این مرکز با همکاری شبکه بانکی کشور درصدد برطرف کردن این مشکلات هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به توافقاتی که بین عرضه کنندگان ارز، بانک مرکزی، شبکه بانکی کشور و سازمان توسعه تجارت در خصوص تامین ارز از طریق مرکز برای واردکنندگان کالایی مشمول فوق الذکر به عمل آمده تاکنون کمترین مشکلی در تامین ارز و انتقال آن به بانک کارگزار خارجی وجود داشته است.

کریمی از تعلق سود به سپرده‌گذاران ارزی خبر داد و افزود:‌ سپرده‌گذاری ارزی اشخاص حقیقی و حقوق در شبکه بانکی مطابق با مقرارت ارزی کشور مجاز بوده و به سپرده‌‌های مدت دار ارزی سود ارزی تعلق می‌گیرد که این سود نیز از سوی خود بانک تعیین می‌شود.

به گزارش ایسنا از روز پانزدهم مهرماه بانک مرکزی دستورالعمل اجرائی نحوه خرید و فروش ارز به نرخ ‌مبادله ای را به ادارات کل عملیات‌ ارزی شبکه بانکی ابلاغ کرد که با ابلاغ این دستورالعمل این امکان فراهم شده تا متقاضیان با در دست داشتن برگه ثبت سفارش و مراجعه به شعب ارزی بانک‌های عامل، فرآیند دریافت تخصیص ارز را بدون حضور به مرکز مبادلات ارزی به انجام برسانند.

گفتنی است؛ اولویت ششم کالاهای وارداتی شامل نشاسته، روغن زیتون، روغن جلا، لاکتوز، گلکوز، کربنات‌ها، میل‌گرد، ماشین‌آلات راه سازی و روغن‌های صنعتی است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.