سکانس‌هایی از «چ» به دبیرخانه ارسال شده مانعی برای حضور در جشنواره ندارد/جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با دبیر جشنواره برگزار شد

۹ م دیماه ،

یزدان عشری عنوان کرد:

سینماپرس- گروه سینما/ یزدان عشیری گفت: چند سکانس از فیلم «چمران» پیش از پایان موعد مشخص شده در اختیار سیمونیان و دبیرخانه جشنواره گذاشته شده بود به همین سبب اگر تا ۲۰ دی ماه نسخه نهایی فیلم آماده شود که بسیار بعید به نظر می رسد این فیلم در جشنواره سی و یکم حضور خواهد داشت و مانعی برای حضور آن وجود ندارد.

مدیر روابط عمومی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: هیچ فیلمی پس از زمان مشخص شده ۲ دی ماه از سوی دبیرخانه جشنواره پذیرفته نشده و احتمال حضور بسیاری از فیلم هایی که پیش از این زمان نسخه اولیه آن ها به دبیرخانه ارسال شده است بسیار بالاست. حتی فیلم «آئینه و شمعدان» هم به نظر می رسد به جشنواره خواهد رسید.

وی دربارهٔ پروانه نمایش فیلم ها توضیح داد: تلاش بر این است که طبق روال قبل فیلم ها با دریافت پروانه نمایش در جشنواره اکران شوند.

عشیری دربارهٔ جلسه اخیر دبیر جشنواره توضیح داد: محمدرضا عباسیان صبح امروز -۹ دی ماه- در جلسه گروه هنر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی که با ریاست محمد حسین ایمان خوشخو و حضور جمعی از چهره های فرهنگی و هنری عضو این گروه از جمله محمدرضا جعفری جلوه، حسین پارسایی، محمد حسین نیرومند، محمد علی خبری، سعید کشن فلاح، رحمت امینی و بعضی دیگر از چهره های فرهنگی برگزار شد، حضور یافت.

وی افزود: در آستانه برگزاری جشنواره فیلم فجر که اهمیتی استراتژیک و کلیدی با کارکردهای گسترده در مقیاس داخل و خارج از ایران دارد پیرامون محورها، ساختار، اهداف و ابعاد اجرایی برگزاری این جشنواره پس از شنیدن گزارش دبیر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی دربارهٔ گزارش دبیر جشنواره در این جلسه اظهار کرد: در این گزارش در خصوص تحولات صورت گرفته در جشنواره، رویکردهای بین المللی، تغییرات و کاهش سیمرغ ها برای ارتقای ارزشی و اعتباری آن، راه اندازی بخش فیلمسازان کشورهای غیرمتعهد و نشست مقدماتی اتحادیه این کشورها، بازار بین المللی فیلم و نمایش سه بعدی، بخش های ویژه بین المللی از جمله جشنواره جشنواره ها، اهتمام به همدلی گسترده خانواده سینمایی کشور برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این جشنواره به اعضای جلسه توضیح داده شد و اعضا ضمن استقبال از تحولات صورت گرفته و دستیابی به الگوهای اجرایی موثر، جهت رونق و شکوه هر چه بیشتر جشنواره پیشنهادات خود را مطرح کردند.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من با توجه به فضایی که در جامعه سینمایی و فرهنگی و هنری کشور ایجاد شده و تعامل بسیار خوب دبیر جشنواره با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب، مدیران شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون و دستگاه های اجرایی، فرهنگی و اجتماعی زیربط پیش بینی می گردد جشنواره امسال با رونق و گستردگی بیش از دوره های قبل برگزار شود.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۵۸۸


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.