سکته نورمحمد دُرپور و بی‌توجهی بیمارستانی در مشهد!

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

نورمحمد درپور، نوازنده و خواننده نامدار و شناخته شده موسیقی مقامی تربت جام در سطح بین‌الملل، به سبب سکته قلبی و مغزی در بیمارستان قائم مشهد بستری شده اما این بیمارستان به سبب کمبود تخت خواستار ترخیص او شده است.

به گزارش ممتاز نیوز؛ فاروق درپور فرزند استاد نورمحمد دُرپور، دربارهٔ وضعیت جسمی پدرش و اتفاقاتی که سبب وخامت حال وی شد، گفت: چند روز پیش استاد دچار ناراحتی در ناحیه قلب خود شد که با معاینات پزشکان مشخص شد ایشان دچار سکته قلبی شده‌اند، به همین سبب به دستور پزشکان تربت‌جام ایشان را برای انجام عمل آنژیوگرافی به بیمارستان قائم مشهد منتقل کردند.

وی با توضیح این مطلب که پس از بستری استاد در بیمارستان قائم، مسئولان بیمارستان از حضور همراهان استاد در آنجا ممانعت به عمل آوردند، افزود: به دنبال انجام عمل آنژیوگرافی به ما اطلاع دادند که دو رگ قلبی ایشان دچار گرفتگی است و نیاز به انجام عمل قلبی دارند که سرانجام با شور پزشکان این نتیجه حاصل شد که با انجام عمل بالون زدن گرفتگی رگ‌های قلبی ایشان مرتفع شود.

فاروق درپور تاکید کرد: پس از آنکه خانواده وسایل لازم برای انجام این عمل را تهیه کرد و در اختیار بیمارستان گذاشت، پزشکان اقدام به انجام عمل کردند و به خانواده اطلاع دادند که وضع استاد بهبود یافته و عمل موفق بوده اما همچنان اجازه حضور پیش استاد را به ما ندادند.

وی اضافه کرده: به همین سبب ما به ناچار با اطمینانی که پزشکان به ما دادند از مشهد به تربت جام برگشتیم در حالی‌که استاد در بیمارستان همچنان بستری بود و این وضع تا ساعت ۸ شب همچنان برقرار بود، اما در ساعت ۱۰ شب از بیمارستان به ما اطلاع دادند که باید مجددا به بیمارستان مراجعه کنیم، که با پیگیری‌های ما مشخص شد استاد در این مدت در بیمارستان دچار عارضه سکته مغزی شده‌اند.
فرزند استاد درپور ادامه داد: به دنبال سکته مغزی، پدر به مدت یک روز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد، اما بلافاصله پس از گذشت یک روز بیمارستان خواستار آن شد که به سبب کمبود تخت پدر را از بیمارستان ترخیص کنیم.

وی توضیح داد: این درخواست بیمارستان پس از آن صحبت‌های متعدد خانواده و دوستان استاد با مسئولان بیمارستان، به انتقال استاد به یک اطاق شش تخته در بخش عادی تقلیل یافت در حالی‌که به سبب عارضه سکته مغزی پیش آمده در بیمارستان، باید وی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شد.

فاروق دُرپور خاطر نشان کرده: با وجود تمام این مسایل و در حالی‌که اکنون توانایی حرکتی سمت چپ بدن و قدرت تکلم پدرم از بین رفته و وضع وی به هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست، بار دیگر از شب قبل مسئولان بیمارستان اعلام کرده‌اند که باید استاد را از بیمارستان ترخیص کنیم و حاضر به پذیرش استاد حتی در بخش عمومی نیز نیستند، آن هم در حالی‌که سکته مغزی استاد در شرایطی رخ داد که وی در بیمارستان برای درمان قلبش بستری بوده است.

فرزند استاد درپور در پایان خواستار رسیدگی مسئولان به وضع سلامتی این استاد مسلم موسیقی نواحی ایران شد و گفت: در این مدت تنها فردی که از جامعه موسیقی کشور پیگیر وضع سلامت و درمان استاد بوده، جناب آقای درویشی بوده‌اند در حالی‌که وضعیت استاد به گونه‌ای است که اقدام سریع مسئولان هنری و موسیقی کشور برای درمان و بهبود وضع ایشان لازم و ضروری است.

وی تاکید کرد: تنها تقاضای خانواده استاد درپور به عنوان یکی از مفاخر موسیقی ایرانی و ملت بزرگ ایران این است که ترتیبی اتخاذ شود تا بیمارستان نسبت به رسیدگی به وضع ایشان تا بهبود شرایط وی مسئولیت احساس کند و از ترخیص و عدم رسیدگی به شرایط وی به ادعای کمبود تخت بیمارستانی اجتناب کند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.