سکه‌های بانک مرکزی مالیات می‌دهند

۶ م دیماه ،

بینا- رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی از دریافت ۱۲۶ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده فروش سکه در نیمه اول امسال خبر داد و گفت: سکه‌های فروخته شده بانک مرکزی که وارد چرخه اقتصاد می شوند، باید مالیات بپردازند.
به گزارش بینا، علی عسگری از تازهترین اقدامات صورت گرفته برای دریافت مالیات از سکه خبر داد و به مهر گفت: مطابق قانون آن بخشی از سکه‌ها که وارد چرخه اقتصاد از طریق فروش بانک مرکزی می شوند، مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می باشند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: برای دوره بهار امسال حدود ۸۶ میلیاردتومان مالیات بر ارزش افزوده فروش سکه دریافت شد، اما برای دوره تابستان جمع بندی نهایی صورت نگرفته است.
وی با تاکید بر اینکه با این حال، در دوره تابستان حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیاردتومان از محل فروش سکه‌های بانک مرکزی مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده است، افزود: در این زمینه دوره هایی نیز در سال قبل مالیات بر ارزش افزوده فروش سکه دریافت شده بود.
عسگری با اشاره به دریافت ۲ دوره مالیات بر ارزش افزوده در سال قبل، خاطر نشان کرد: در سال قبل نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده سکه دریافت شد.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.