سکه‌های یادبود المپیک ۲۰۰۸ به موزه آستان قدس اهدا شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

مسئول گنجینه‌ تمبر، اسکناس و سکه‌ موزه‌ی مرکزی آستان قدس رضوی گفت: مجموعه‌ای از سکه‌های یادبود المپیک ۲۰۰۸ چین توسط یک مجموعه‌دار اروپایی به موزه تمبر، اسکناس و سکه‌ آستان قدس رضوی اهدا شد.

به گزارش گروه وبگردی ممتاز نیوز، محمدحسین یزدی‌نژاد عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: این سکه‌های یادبود توسط یک مجموعه‌دار اروپایی اهدا شده و شامل سکه‌های طلا و نقره‌ای است که توسط بانک مرکزی چین به مناسبت برگزاری بازی‌های المپیک سال ۲۰۰۸ میلادی ضرب شد.

وی افزود: تصاویر روی سکه‌های طلای این مجموعه شامل نشان بازی‌های المپیک سال ۲۰۰۸ میلادی در چین به همراه دو اژدهای رودرروی هم و دو کشتی‌گیر است.

مسئول گنجینه‌ تمبر، اسکناس و سکه‌ موزه‌ی مرکزی آستان قدس رضوی، تصاویر سکه‌های نقره‌ این مجموعه را شامل ماسک اپرا(تئاتر)، لباس‌های سنتی کشور چین، چایخانه‌ سنتی، جشنواره یا فستیوال بهار، هنرهای تزئینی و بازی فوتبال عنوان کرد.

یزدی‌نژاد با اشاره به اینکه این تصاویر بر روی سکه‌های نقره و با هنر میناکاری نقش بسته‌ است، عنوان کرد: این مجموعه به صورت محدود و در شمارگان ۳۵ هزار سری توسط بانک مرکزی چین ضرب شده است.

وی اضافه کرد: این مجموعه شامل یک جعبه حاوی ۴ سکه‌ نقره‌ خالص جمعا به وزن ۱۱۳ گرم و ۲ سکه طلای خالص جمعا به وزن ۱۸ گرم است.

مسئول گنجینه‌ تمبر، اسکناس و سکه‌ موزه‌ی مرکزی آستان قدس رضوی در پایان متذکر شد: این مجموعه‌دار ۳۰ ساله‌ی اروپایی که مایل به ذکر نام خود نبوده ارادت فراوانی به حضرت رضا(ع) دارد  و در سال قبل نیز اسکناس‌هایی از کشورهای اروپایی را به این گنجینه اهدا کرده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.