سکه در یک روز ۷۰ هزار تومان گران شد

سکه طرح جدید به فاصله یک روز ۷۰ هزار تومان گران شد.

امروز قیمت هر سکه تمام بهار آزادی در چهارراه استانبول به یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید. قیمت این سکه نسبت به دیروز حدود ۷۰ هزار تومان افزایش یافته که برای یک روز افزایش قابل توجهی است. سکه طرح قدیم نیز هم اکنون یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود. هر قطعه نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۷۲۰ و ۳۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

افزایش قیمت طلا در ایران در شرایطی رخ می‌دهد که ارزش هر اونس طلا در بازارهای جهانی در روند کاهشی قرار گرفته به طوری که قیمت هر اونس طلا طی ۱۰ روز ۵۶ دلار کاهش یافت. حالا با این همه کاهش قیمت هر اونس طلا در بازارهخای بین‌المللی به ۱۷۳۵ دلار رسیده است.

با این وصف دلیل افزایش قیمت طلا در داخل با وجود کاهش ارزش اونس جهانی را در عامل دیگری باید جست. این روزها دلار دوباره صعودی شده و از آنجایی که قیمت طلا براساس نرخ دلار محاسبه می‌شود پس طبیعی است که با هر جهش در بازار ارز، قیمت سکه و طلا نیز افزایشی شود.

از سوی دیگر، بهای طلا امروز در بازارهای جهانی برای نخستین بار در سه روز گذشته افزایش یافت، زیرا سرمایه گذاران پس از آنکه دوشنبه بیشترین کاهش قیمت در سه ماه اخیر را تجربه کرد، اقدام به خرید طلا کردند.

از سوی دیگر، به گزارش اکو ویژن از بلومبرگ، بهای طلا برای تحویل فوری در ساعت ۲:۰۵ بعد از ظهر روز سه شنبه به وقت سنگاپور در بازار فلزات لندن یک هزار و ۷۳۸ دلار و ۵۵ سنت در هر اونس بود.

بهای طلا در بازار لندن دیروز ۵/۱ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش قیمت از ماه ژوییه ۲۰۱۲ (تیر) تاکنون است.

بهای طلا برای تحویل در ماه دسامبر ۲۰۱۲ (۱۱ آذر تا ۱۱ دی) نیز روز سه شنبه در بازار کامکس نیویورک ۲/۰ درصد بالا رفت و به یک هزار و ۷۴۰ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.