سکوت سازمان‌های حقوق بشری در قبال خروج نام منافقین از لیست سیاه

جلالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکز گفت: ‌با توجه به اینکه جوامع بین‌المللی همچون سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دیگر سازمان‌های بین‌المللی نام منافقین در لیست گروه‌های تروریستی را تایید کرده بودند، آمریکایی‌ها بدون منع قانونی آنان را از یک لیست سیاه ترویست‌ها خارج کردند و جوامع حقوق بشری هیچ مانعی برای آنان ایجاد نکردند.

رضا جلالی عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کشور ما بزرگترین هدف تروریستی منافقین است، اظهار داشت: تاکنون هزاران نفر از ایرانیان بی‌گناه قربانی جنایات تروریستی گروهک منافقین بوده‌اند که با حمایت‌های آمریکای جنایتکار صورت گرفته است.

وی به اقدام آمریکایی‌ها در حذف نام منافقین از لیست گروهک‌های تروریستی اشاره کرد و گفت: با توجه اینکه جوامع بین‌المللی همچون سازمان ملل، اتحادیه اروپا و دیگر سازمان‌های بین‌المللی نام منافقین در لیست گروه‌های تروریستی را تایید کرده بودند، آمریکایی‌ها بدون منع قانونی آنان را از یک لیست سیاه ترویست‌ها خارج کردند و جوامع حقوق بشری هیچ مانعی برای آنان ایجاد نکردند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: از زمان اخراج این گروهک تروریستی از عراق توسط نوری‌المالکی  آنها به سمت جوامع مدعی حقوق بشر رفتند تا بتوانند شرایطی را برای مظلوم‌نمایی و ابراز وجود خود فراهم کنند.

جلالی با بیان اینکه ‌دولت عراق با توجه به خیانت منافقین آنان را از سرزمین خود اخراج کرد، تصریح کرد: رایزنی سیاستمداران آمریکایی برای استقرار این گروهک تروریستی در کشورهای منطقه خلیج فارس نشان دهنده این است که منطقه باز هم از شر این ترویست‌ها در امان نخواهد بود، لذا مقامات مسئول ایرانی باید تدابیر خاصی را بیندیشند تا خباثت‌های منافقین بار دیگر دامنگیر ملت ایران نشود.

عضو هیأت علمی دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکز بر ضرورت تشکیل اتاق فکری از سوی مقامات ایران اشاره داشت و گفت: بعد از رایزنی‌های این گروهک از طریق پارلمان ایتالیا، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی درخصوص پذیرفتنشان به عنوان یک حزب قانونی بهتر است که مسئولان کشور اقدام به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در این زمینه کنند و تدابیر لازم را برای خنثی سازی اقدامات آن‌ها اتخاذ کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.