سکوت سخنگوی مرکز مبادلات ارزی

۲۱فروردین۱۳،

بینا- امسال و حتی هفته های پایانی سال ۹۱ هیچ اثر و خبری از سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در رسانه ها نیست.برخی معتقدند که سخنگوی مرکز مبادلات ارزی از سوی برخی مقامات بانک مرکزی مجبور به سکوت شده است.
براساس گزارش خبرها بانک،مرکز مبادلات ارزی که سال قبل با همت وزارت صنعت و بانک مرکزی گشایش یافت،هدف اصلی خود را ساماندهی تزریق ارز به متقاضیان و وارد کنندگان قرار داد.
این مرکزی که سال ۹۱ از وزارت صنعت و معدن به بانک مرکزی انتقال یافته است همان هفته ها و ماههای اول راه اندازی خود مرجع اطلاع رسانی دربارهٔ ارز و نرخ های مبادله بود.
صمد کریمی سخنگوی این مرکز که از کارمندان بانک مرکزی به شمار می رود به مرد رسانه ای ارزی در سال قبل مبدل شده بود.
اما از هفته های پایانی سال ۹۱ و سال ۹۲ هیچ خبر و اثری از مصاحبه ها و موضع گیری وی در رسانه ها نیست.برخلاف عنوان سخنگویی کریمی وی در هفته های قبل و اخیر سخنی از مرکز مبادلات به رسانه ها نداده است.
برخی خبرها و سخنان آگاهان امر دلیل سکوت کریمی و عدم مصاحبه وی با رسانه ها را دستور برخی مقامات بالای بانک مرکزی به سخنگو مبنی بر عدم مصاحبه دربارهٔ ارز و غیره است.
معلوم نیست این تصمیم بر چه مبنایی اخذ شده است.اگر بحث ایجاد آرامش و فضای روانی باشد که با مصاحبه و اعلام نرخ ارز و برنامه های این مرکزی بعید است که فضای ارزی کشور متشنج شود چنانکه سال قبل نیز وی بارها مصاحبه کرد و حتی بازار مثبت تر شد.
باید منتظر تصمیم های جدید بانک مرکزی و مرکز مبادلات ارزی و تغییر نگرش اطلاع رسانی این مرکز بود.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.