سکوت مسلمانان در برادر کشی میانمار

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

مسلمانان میانمار دوباره در حال iبه آتش کشیدن و سوختن می باشند، مردمانی که iبه جرم مسلمان بودن در آتش بوداییانی که بت می پرستند می سوزند.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، این روزها خبر کشتار مسلمان میانمار در عرصه رسانه  ها شنیده و دیده می گردد، ولی مسلمانان جهان در خواب ناز خود می باشند، مسلمانانی که برای توهین iبه پیامبرشان جهان را تکان دادند، اما این بار سکوت اختیار نموده و خود را پنهان می نمایند.

کشور برمه یا میانمار فعلی در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است و از شمال با چین، جنوب با خلیج بنگال و تایلند و از شرق با چین و جمهوری لائوس و تایلند و از غرب خیلج بنگال و بنگلادش محصور شده است.

در سال ۱۸۲۴ برمه توسط بریتانیا اشغال و ضمیمه حکومت هند، مستعمره بریتانیا شد. در سال ۱۹۳۷ بریتانیا برمه را iبه همراه منطقه “آراکان” مستعمره ای جدا از حکومت هند خواند و آن را برمه بریتانیا نام نهاد. تا اینکه در سال ۱۹۴۸ بریتانیا اجازه داد تا برمه استقلال یابد و از آن وقت iبه میانمار تغییر نام یافت.

میانمار حاوی ۵۵ میلیون نفر جمعیت است که حدود یک میلیون نفر از آنها را مسلمانان روهینگا تشکیل می‌دهند.

از ماه می سال جاری تا کنون و از وقت آغاز درگیری‌ها درغرب میانمار، بودایی‌ها با حمله iبه مناطق مسلمان‌نشین ، هزاران هزار منزل مسکونی متعلق iبه مسلمانان را iبه آتش کشیده اند و بیش از صدها هزار نفر راسوخته، آواره و بی خانمان نموده اند که وضعیت آوارگان سرگردان در مرز با بنگلادش iبه مراتب بدتر است.

مسلمانان میانمار که iبه “روهینگیا” معروف می باشند در شمال ایالت راخین در غرب میانمار متمرکز می باشند. دولت میانمار این اقلیت را iبه رسمیت نمی شناسد و آنها را مهاجران غیرقانونی می داند.

“تین سین”، رئیس‌جمهور نظامی میانمار جمعیت ۸۰۰ هزار نفری مسلمان روهینگیا در این کشور را قومیتی خارجی معرفی نموده و گفته است که مسلمانان یا باید در اردوگاه‌های آوارگان متمرکز شده یا اینکه اخراج شوند. گفته می گردد دهها هزار نفر از مسلمانان بی دفاع از آغاز ناآرامی های فرقه ای در میانمار iبه دست افراطیون بودایی iبه قتل رسیده اند و دهها هزار تن دیگر مجبور iبه ترک وطن شده و iبه کشورهای مجاور از جمله بنگلادش پناه برده اند.

برخی کشورها iبه‌صورت جدی بر اساس تنازع برای بقا و حکومت در جوامع فعالیت می‌کنند. جامعه پویا و سرزنده جامعه‌ای است که برنامه‌های خیرخواهانه و کمک iبه هم‌نوع در آن فعال باشد و تعاون و بقا اساس زندگی جامعه بشری است.

در این بین کشوری مانند عربستان، که خود را ام القرای تمدن اسلامی می داند، سکوت اختیار می نماید، تا کشتار مسلمانان را iبه فراموشی بسپارد، عربستانی که برای فیلم توهین iبه پیامبر اسلام هم سکوت محض اختیار نمود و حکومت نظامی در این کشور اعلام نمود.

مسلمانان کجایید، چرا سکوت اختیار نموده اید، برادران دینیتان را در میانمار iبه آتش کشیده اند، همانند قرآن سوزی، همانند توهین iبه پیامبر، و بسیار از مواردی دیگر.

در آیات و روایات دین اسلام ترویج و تشویق در مورد کمک iبه هم نوع بسیار سفارش شده و فعالیت سازمان خیریه آبشار عاطفه‌ها که در ارتباط با خدمت iبه بندگان خدا، انسان‌های محروم و مستضعفان است که قابل قدردانی است.

دولت میانمار iبه صورت رسمی دستور داده است که مسلمانان دیگر حق بنا نمودن مساجد تازه یا ترمیم مساجد قدیمی را ندارند. همین مصوبه کافی بود تا افراطیون بودایی و هندی نزدیک iبه ۷۲ مسجد را ویران نمایند. خشونت‌ها iبه دنبال حمله iبه یک اتوبوس حامل مسلمانان در استان راخین کلید خورد و ‍پس از آن از ابتدای سریعه گروه‌های افراطی بودایی، با حمایت و همراهی پلیس و ارتش دست iبه کشتار گسترده و آتش زدن دهکده ها و مساجد و فراری دادن مسلمانان زدند. دولت میانمار در اقدامی هماهنگ از ورود گروه های امدادی و رسانه های بین المللی iبه این منطقه جلوگیری نمود و در سکوت مجامع بین المللی نسل کشی گسترده آغاز شد.

مسلمانی که برادر خود را در حال سوزاندن می بیند نباید سکوت کند، این جنایت ها با سکوت خبری و بی تفاوتی جامعه جهانی قطعا تداوم خواهد یافت و وظیفه هر انسان iبه طور عام و هر مسلمان iبه طور خاص این است که صدای مظلومیت مسلمانان قتل عام شده و در شرف قتل عام میانمار را iبه گوش جهان برساند.

زندگی در جامعه اسلامی بر اساس تعاون و کمک iبه یکدیگر است که در پی آن آسایش و امنیت ایجاد می‌شود، اما غربی‌ها امروز بر اساس تنازع در بقا iبه سر می‌برند و اختلاف و نزاع شان برای قدرت و مقام است که با کشتار انسان‌های بی دفاع و مظلوم بدنبال رسیدن iبه اهدافشان می باشند.
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.