سکوی فازهای ۱۲ و ۱۷ پارس جنوبی تا ۲ ماه آینده بارگیری می شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از انجام مراحل نهایی ساخت سکوهای فازهای ۱۷ و ۱۲ خبر داد و گفت: یک تا دو ماه آینده عملیات بارگیری این سکوها بر اساس برنامه ریزی انجام می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، علی طاهری مطلق تصریح کرد: با ورود شناور جدید به شرکت، عملیات نصب تجهیزات با شتاب قابل توجهی در دست اجراست؛ به گونه ای که تا پیش از این، رکورد انجام عملیلت نصب جکت ها ۱۸ تا ۱۹ روز بود ولی هم اکنون این عملیات در مدت ۱۱ روز انجام می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، در چهار ماه گذشته بیش از ۱۸ مورد نصب از جمله، نصب سکوهای میدان رشادت از سوی شرکت انجام شد و به زودی سکوی فازهای ۱۲ و ۱۷ و ۱۸ نیز در دریا نصب می شود.
وی تصریح کرد: با استفاده از شناور جدید دیگر هیچ گونه مشکلی برای نصب تجهیزات در خلیج فارس نداریم و این شناور جدید می تواند سازه پنج هزار تنی را حمل کند و دیگر نیازی به ورود امکانات جدید برای نصب تجهیزات از خارج از کشور نیست.
طاهری مطلق گفت: چنانچه ناوگان لوله گذاری شرکت به صورت همزمان فعالیت کند، ظرفیت لوله گذاری روزانه هشت کیلومتر در کف دریا وجود دارد و امکانات لوله گذاری بیش از نیازهای لوله گذاری است.

مذاکره ایران برای توسعه میدان های نفتی هند
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با اشاره به سابقه خوب این شرکت در اجرای پروژه های برون مرزی گفت: شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران چندی پیش توانست پروژه D1- Development را در کشور هند با موفقیت به پایان برساند و این پروژه به کارفرما تحویل داده شده است.
طاهری مطلق تصریح کرد: هم اکنون مشغول مذاکره با طرف هندی برای پروژه های جدیدی از جمله بازسازی و توسعه برخی از میادین نفتی هند هستیم ولی هنوز پروژه مشخصی نهایی نشده است.
وی با بیان این که پروژه های دیگری از سوی شرکت تاسیسات دریایی در کشور ونزوئلا نیز در حال انجام است، افزود: پروژه های بزرگی در کشور ونزوئلا در دست پیگیری است که پس از مذاکره و در صورت نهایی شدن این پروژه را نیز اعلام خواهیم کرد.
طاهری مطلق تصریح کرد: در چنین شرایط سخت سیاسی فشارهای بین المللی، فعالیت های برون مرزی بسیار دشوار است، اما تا کنون با تکیه بر تجربه های به دست آمده از دیگر پروژه های بین المللی، موفق شده ایم به نتایج موردنظر دست یابیم.
قائم مقام مدیرعامل در امور پروژه های شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران پیش تر از پایان پروژه D1- Development و اجرای یک پروژه نفتی دیگر از سوی این شرکت در هند جمعا به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون دلار خبر داده و گفته بود: پروژهD1- Development چهارمین پروژه شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران در هند است که در بازه زمانی قراردادی تکمیل و با موفقیت به شرکت هندی ONGC به عنوان کارفرمای پروژه تحویل شده است.
پیروزی در پروژه D1- Development زمانی اتفاق افتاد که شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران علاوه بر مسئولیت پروژه های فازهای ۱۲، ۱۵و۱۶، ۱۷و ۱۸ پارس جنوبی همزمان در نیمه راه تکمیل پرورژه ۲۱۲ میلیون دلاری NHRC هند قرار داشت، همچنین مسئولیت اجرای بخش قابل توجهی از پروژه های ۳۵ ماهه پارس جنوبی شامل فازهای ۱۴، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ را به عهده گرفته بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.