سگ‌ها هم عینک گوگل را به چشم می‌زنند

۱۲ تیرماه ۱۳،

گوگل با همکاری مؤسسه فناوری جرجیا به دنبال طراحی نوع خاصی از عینک دیجیتال خود است که برای سگ‌ها هم قابل استفاده باشد.
 
به گزارش فارس به نقل از نیویورک پست، گوگل امیدوار است که سگ‌ها با استفاده از این عینک‌ها بتوانند وظایفی همچون یافتن مواد مخدر و بمب‌های مخفی شده در چمدان‌ها را راحت‌تر انجام دهند.
 
این عینک ها برقراری ارتباط با سگ ها و یافتن آنها را نیز راحت‌تر کرده و حتی به مالکان آنها امکان می‌دهند دنیا را از دریچه نگاه سگ ها ملاحظه کنند. عینک گوگل برای انسان ها قرار است تا سال آینده میلادی روانه بازار شود، اما از هم اکنون بهینه سازی آن برای دیگر استفاده‌ها آغاز شده است.
 
طرح یاد شده که FIDO نام دارد با هدف تسهیل برقراری ارتباط میان سگ‌ها با ابزار فناوری اجرا می‌شود و برای اجرای آن نباید حسگری خاص به عینک‌های گوگل افزوده شود. با تکمیل این طرح برقراری ارتباط ویدیویی با سگ‌ها و ملاحظه نمای دید آنها و دریافت اطلاعات در مورد عملکرد آنها نیز ممکن می گردد.
 
این حسگرها که با حرکت دهان سگ‌ها فعال می شوند علاوه بر کمک به انجام فعالیت‌های نظارتی و کنترلی به این حیوانات کمک می کند تا امور روزمره خود مانند خارج رفتن و غذا خوردن و … را هم بر اساس برنامه ‌ی منظم انجام دهند. هنوز مشخص نیست این عینک‌ها چه زمانی رسما روانه بازار می شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.