سگ عضو جدید خانواده ها

شبکه جم کلاسیک در یکی از سریال های خود، به نمایش جایگاه سگ در فرهنگ غرب پرداخت و بصورت غیر مستقیم خواست که مردم ایران نیز از فرهنگ غرب پیروی کنند.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، شبکه جم کلاسیک در یکی از سریال های خود، به نمایش جایگاه سگ در فرهنگ غرب پرداخت. در یکی از قسمت های این سریال، پدر خانواده برای جشن تولد دخترش که سال ها در کشور دیگری مشغول به تحصیل بوده است کادویی آماده کرده است و می گوید: می خواهم به دخترم بهترین هدیه را بدهم. در ادامه یک سگ جلو دوربین می آید و در واقع این است مهمترین هدیه پدر به دخترش.

دختر نیز طوری خوشحال می شود که گویی بهترین هدیه را گرفته است و محو صحبت و سرگرم شدن با سگ می شود.
 

گفتنی است حیوانات در غرب دارای جایگاهی بالاتر از انسان قرار دارند. حتی در بسیاری از کشور های غربی حیواناتی مثل سگ، جای فرزند را هم گرفته است. زنی با سگ ازدواج می کند و می گوید که سگ باوفاتر از شوهر است، مردی با الاغ ازدواج می کند و می گوید خرجش کمتر از داشتن زن است و یکی به این علت که درد زایمان و سختی تربیت فرزند را متحمل نشود بجای داشتن فرزند به سگ پناه می برد و موارد بسیار دیگر که هر از چند گاهی خبرهای آن در رسانه ها بیان می شود.

و این فرهنگ حیوان پرستی و بالا بردن جایگاه سگ از مقام انسانیت ترویج نمی شود مگر بوسیله همین شبکه ها که شبکه جم یکی از آنها محسوب می شود.

به نظر می آید در فرهنگ وارداتی غرب به دلیل شکست روابط  فردی و بنیان خانواده، جایگاه سگ از انسان بالاتر رفته باشد و شبکه جم کلاسیک در تلاش است تا این طرز تفکر را در ایران نیز پیاده کند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.