سیاری: رزمایش ولایت ۹۱ نشان دهنده اقتدار ماست

۱۳م دیماه ،

فرمانده نیروی دریایی، رزمایش ولایت ۹۱ را نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران و دارای پیام صلح و دوستی به کشورهای منطقه دانست.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دوم سیما، امیر دریادار حبیب الله سیاری اهمیت دریا برای کشورمان را دارای ابعاد مختلف از جمله، اقتصادی، منابع انرژی، منابع غذایی، انتقال فرهنگ و جنبه های دفاعی ذکر کرد و گفت: اهداف رزمایش ولایت ۹۱ شامل نشان دادن توان نظام جمهوری اسلامی در برقراری امنیت در عرصه دریا و نیز ارسال پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه بود.
وی دربارهٔ مراحل رزمایش افزود: روز اول و مرحله اول حرکت به سمت منطقه استقرار با وسعت یک میلیون کیلومتر مربع، مرحله دوم تشکیل دو نیروی نارنجی (دشمن) و مدافع (آبی) و انجام مراحل تاکتیکی شامل دفاع از ساحل و مرحله بعدی هم پرتاب اژدرها و موشک ها بود، تا اینکه در نهایت نیروها و واحدها به سمت محل های استقرار خود بازگردند.
امیر سیاری مرحله اول رزمایش را با وجود باد بسیار شدید و امواج سهمگین، با موفقیت ذکر کرد و گفت: منطقه ای که ما برای رزمایش انتخاب کردیم از چند روز قبل به صورت پیوسته در روی خط رادیوهای شناورهای منطقه اعلام می شد از این رو اطمینان از این که خطری برای هیچ کسی وجود ندارد حاصل شد، از جمله امروز و در زمان شلیک موشک قادر، اعلام شد که کشتی تجاری در نزدیکی هدف قرار گرفته که پرتاب تا خروج این کشتی به منطقه بی خطر به تعویق افتاد.
وی پهپادهای کشورمان را نیز دارای توانمندی خوب دانست و افزود: ما نه فقط از پهپادهای نیروی دریایی بلکه از پهپادهای قرارگاه ارتش و هوا فضای سپاه هم که همه ساخت داخل می باشند در شناسایی نهایت استفاده را کردیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اهمیت دانش در برتری دریایی تصریح کرد: از افتخارات ما ارتباط با اکثر دانشگاه های کشور برای ساخت تجهیزات است و امروز تجهیزات سطحی، زیر دریایی، اژدرها و موشک های ما کاملا بومی شده است.
وی در باره تفاوت رزمایش امسال با سال قبل هم گفت: از جهات مختلف شامل منطقه، توان زیردریایی ها،‌ناوها و ناوشکن ها، سرعت استقرار، تنوع اژدرها و موشک ها و دیگر تجهیزات، رزمایش امسال با سال قبل تفاوت داشت.
امیر دریادار سیاری به کارگیری تجهیزات مناسب و استفاده از نیروی انسانی متعهد و متخصص را از برنامه کاری نیروی دریای برشمرد و افزود: ما باید تاکتیک های مناسب خود را داشته باشیم و از تجربه های ۸ سال دفاع مقدس استفاده کنیم، در رزمایش ها هم با ارزیابی، اشکالات را شناسایی و برطرف کرده و توانمندی را بالا می بریم.
فرمانده نیروی دریایی با اشاره به وابستگی این نیرو به خارج در پیش از انقلاب گفت: در ۶۷ روز اول جنگ نیروی دریایی عراق را شکست دادیم و دچار کمبود قطعه شدیم، بنابر این به سمت ساخت قطعات رفتیم و تا پایان دفاع مقدس، قطعه هم ساختیم.
وی افزود: اما در دوران پس از جنگ، به سمت ساخت ناو موشک انداز رفتیم و پیکان و جوشن را با همان نامها ساختیم، سپس ناوشکن که سطح آن بسیار بالاتر از ناو است و اکنون زیردریایی هم می سازیم.
دریادار سیاری تصریح کرد: امروزه آموزش نیروها نیز همه در مراکز آموزشی خود نیروی دریایی انجام می گردد.
 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.