سیاستمدار خاموش عالم بی‌سواد است؛ خاموشی در انتخابات یعنی مرگ

غفوری‌فرد:

ایران > انتخابات
یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: حضور نداشتن، دخالت نکردن و سکوت در عرصه انتخابات، مساوی با حذف گروه‌ها و افرادی است که کنار کشیده‌اند، در حالی‌که چرخ انتخابات با سرعت و قدرت جلو خواهد رفت.

حسن غفوری‌فرد با بیان اینکه “واژه سیاست یعنی حضور در مسائل مربوط به جامعه، برنامه‌ریزی برای حل مشکلات جامعه و دخالت در مدیریت جامعه”، اظهار کرد: “سیاستمدار خاموش” معنی ندارد؛ مثل اینکه بگوییم “دانشمند بی‌سواد”. اگر کسی دانشمند است، حتما باید دانش و علمش ظهور و بروز داشته باشد و به همین ترتیب اگر کسی سیاستمدار است حتما باید در مسائل کشور حضور فعال و پررنگ داشته باشد.

مهمترین اظهارات غفوری فرد را به نقل از ایسنا در زیر بخوانید:

  • خاموشی در سیاست یعنی کسی روشی داشته باشد اما اعلام نکند و طبیعی است در چنین حالتی در جامعه اثری نداشته باشد.
  • ممکن است در شرایطی، برخی افراد در مواردی خاص اظهارنظر نکنند به این دلیل که فکر می‌کنند فضا آماده نیست اما خاموشی در سیاست به این معنا که ادامه و استمرار داشته باشد با اصل معنای سیاستمداری در تضاد است.
  • مهمترین بخش سیاست و کار افراد و احزاب سیاسی، مساله انتخابات است و انتخابات اوج فعالیت افراد و احزاب سیاسی است. بنابراین اگر گروه، فرد یا حزبی در انتخابات خاموش باشد، مرگ خود را رقم زده است. البته ممکن است افرادی در مسائلی مثل تورم، بیکاری و … به دلایلی ساکت باشند ولی در انتخابات ـ که در همه جای دنیا و برای هر گروه سیاسی با هر ایدئولوژی، اوج فعالیت سیاسی است ـ خاموشی معنا ندارد، مگر اینکه یک فرد یا گروه بخواهد کلا خود را حذف کند.
  • سال آینده برای اولین‌بار انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات شوراها همزمان است و شاید این بزرگترین انتخابات در سطح دنیا باشد چون در این انتخابات بیش از صد هزار نفر از شوراهای کوچک تا بزرگ انتخاب می‌شوند، بنابراین وقتی کسی یا گروهی در این عرصه ساکت باشد، یا می‌خواهد کاملا از عرصه سیاسی کنار بکشد و بازنشسته سیاسی شود یا حرفی برای گفتن ندارد.
  • حضور نداشتن، دخالت نکردن و سکوت در عرصه انتخابات، مساوی با حذف گروه‌ها و افرادی است که کنار کشیده‌اند.
  • مملکت ما به یک یا چند نفر یا یک گروه و حزب بستگی ندارد، بلکه مملکتی بر اساس نظام ولایت فقیه است و همه مردم وظیفه شرعی خود می‌دانند که در انتخابات دخالت کنند و اگر یک یا چند حزب و فرد خود را کنار بکشند موجب حذف خودشان می‌شوند و چرخ انتخابات با سرعت و قدرت جلو خواهد رفت.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.