سیاست‌های تحریمی آمریکا در کوبا شکست خورده است

۳۰ آبان ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای پایان بخشیدن به تحریم‌های تحمیل شده از سوی آمریکا علیه کوبا نشان از موفقیت دیپلماسی کوبا و افزایش اعتبار این کشور در جامعه جهانی دارد.

حسن هانی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای پایان بخشیدن به تحریم‌های تحمیل شده از سوی آمریکا علیه کوبا گفت: این قطعنامه که برای بیست و یکمین بار، با ۱۸۸ رأی از مجموع ۱۹۳ عضو مجمع عمومی، مورد پذیرش قرار گرفته است، نشان از موفقیت دیپلماسی کوبا و افزایش اعتبار این کشور در جامعه جهانی دارد.

 وی افزود: نیم قرن تحریم اقتصادی و بازرگانی کوبا سبب شده است که ملت کوبا با تکیه بر امکانات داخلی، رشد صنعت کشاورزی و صنایع بومی خود، آمریکا را در رسیدن به اهداف خود مأیوس کرده است.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی علیه یک ملت تروریسم اقتصادی تلقی می‌شود، ادامه داد: همه اقداماتی که آمریکا علیه کشورها در چارچوب هژمونی اقتصادی نظامی و سیاسی انجام می‌دهد با اصول و بیانیه حقوق بشر کاملا منافات دارد.

هانی‌زاده با اشاره به خارج شدن فیدل کاسترو رئیس جمهور سابق کوبا از قدرت که دشمن اصلی آمریکا بود، ادامه داد: اکنون آمریکا متوجه شده که تحریم‌ها در تصمیم گیری کلان ملی کشورها تاثیر بسزایی نداشته و کشورهای عضو سازمان ملل نیز درصدد رفع تحریم‌های تحمیل شده علیه کوبا برآمده‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا باید در رفتار سیاسی خود نسبت به ملت‌های دیگر تجدیدنظر کرده و با پذیرش شکست‌های خود در سیاست اِعمال تحریم‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی علیه کشورهای دیگر، به سمت راهکارهای جدیدی برای تعامل با آنان حرکت کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.