سیاست حبس‌زدایی باید در دستور کار قرار گیرد

۲۵م آذر ،

مدیر کل زندان‌های هرمزگان گفت: حبس آثار سوء در جامعه دارد و سیاست حبس‌زدایی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان زندان‌ها، اکبر سلیمانی مدیر کل زندان‌های هرمزگان اظهار داشت: حبس آثار سوء در جامعه دارد پس باید سیاست حبس زدایی در دستور کار قرار گیرد. چرا که علاوه بر فرد زندانی خانواده او هم به سبب نداشتن سرپرست و عدم حمایت دچار آسیب جدی می‌شود.

وی افزود: باید در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانها از مجازاتهای جایگزین حبس استفاده تا از بروز آسیبهای احتمالی جلوگیری شود.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان با اشاره به اینکه زندان جای اشرار،قاچاقچیان و برهم زنندگان امنیت عمومی وخصوصی مردم است گفت: برای جرائم سبک می توان از احکام تعلیقی وتاخیری، محرومیت از حقوق اجتماعی و ارائه خدمات عام‌المنفعه استفاده و از ورود آنان به زندان جلوگیری کرد.

سلیمانی تصریح کرد: حبس‌زدایی باید به طور هدفمند و منطقی دنبال تا امنیت اجتماعی و سلامت روانی مردم هم به خطر نیافتد.

وی به زندانبانی اسلامی هم اشاره کرد وگفت: هدف از حبس تنها نگهداری مجرمان نیست بلکه توجه خاصی به اصلاح و تربیت آنان هم شده است.

سلیمانی هدف از زندانبانی اسلامی را اصلاح فرد مجرم و بازسازی شخصیت و فراهم کردن زمینه مناسب برای بازگشت آبرومندانه به جامعه عنوان کرد.

مدیر کل زندان‌های هرمزگان اظهار داشت: زندانبانی اسلامی بر پایه حفظ کرامت انسانی استوار است که در زندانهای استان توجه ویژه‌ای به آن شده است.

سلیمانی خاطرنشان کرد: به آموزش مددجویان در حوزه‌های حرفه‌آموزی و سوادآموزی از نهضت تا دوره‌های تکمیلی توجه خاصی شده و آنان را برای ورود شرافتمندانه به جامعه آماده می‌کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.