سیاست ها و ضوابط اعتباری پست بانک در قالب ریالی و ارزی تصویب شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو هیئت مدیره و رئیس کمیته عالی اعتبارات پست بانک گفت: سیاست ها و ضوابط اعتباری سال ۹۲ پست بانک در قالب ریالی و ارزی و در بخش های مختلف مورد تصویب هیئت مدیره قرار گرفت.

قبادی زاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، افزود: سیاست و ضوابط اعتباری سال ۹۲ پست بانک ایران پس از تصویب هیئت مدیره طی بخشنامه ای جهت اجرا به مدیریت های شعب استان ها و مناطق تهران و مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ شد.
وی ادامه داد: سیاست ها و ضوابط اعتباری سال ۹۲ پست بانک در قالب ریالی و ارزی و در بخش های مختلف از جمله سیاست ها و ضوابط عمومی، تخصیص منابع و مصارف، ارکان اعتباری حدود و اختیارات ارکان اعتباری، وثایق و تضامین، مدت معاملات و سایر موارد با در نظر گرفتن جمیع جهات تهیه و مورد تصویب هیئت مدیره قرار گرفت.
رئیس کمیته اعتبارات عالی پست بانک اظهار داشت: اجرای این بخشنامه در تمامی مدیریت ها به شعب استان ها و شعب این بانک الزامی بوده و در صورت هر گونه تغییر و اصلاحات تازه مراتب در اسرع وقت لحاظ و ابلاغ می گردد.
گفتنی است؛ در این بخشنامه بر رعایت شاخص مصارف به منابع در حد مطلوب و سهم عقود مشارکتی و مبادله ای، کنترل حجم نقدینگی، اعتبارسنجی صحیح و دقیق متقاضیان تسهیلات و تعهدات توجه بیشتر به رعایت بهداشت اعتباری، ظرفیت و اهلیت متقاضیان، کنترل مبلغ نرخ، نوع و مدت تسهیلات و تعهدات، اعمال کنترل دقیق در هنگام تشکیل پرونده تسهیلات و تعهدات و اخذ مدارک وفق ضوابط، کنترل شاخص مطالبات به تسهیلات و تلاش مستمر برای کاهش آن و رعایت دستورالعمل، بخش نامه ها و ضوابط اعتباری در امور اعتباری و نظارت بر حسن اجرای آن تأکید شده است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.