سیاست چماق و هویج آمریکا علیه ایران کارآیی ندارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ جمعه ۱۲م آبان ۹۱،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت:باب دیپلماسی هیچ وقت بسته نبوده اما باید توجه داشته باشیم دیپلماسی و مذاکره تا حدودی می‌تواند منافع ملی کشور را تامین کند.

حسین معین‌آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر این که پنجره دیپلماتیک برای همیشه به‌روی ایران باز نخواهد بود، گفت: سیاست آمریکا در قبال ایران همواره اتخاذ رویکرد چماق و هویج بوده لذا در رفتار دولتمردان ایالات متحده شاهد فشار و گفتگوی هم‌زمان در مذاکرات ایران و ۱+۵ هستیم.

وی تصریح نمود: مذاکره به هیچ عنوان نشانه ضعف نمی باش بلکه مبین صلح‌جویی کشورمان در فضای بین‌المللی است لذا مسئولان سیاسی کشور همواره از مذاکره استقبال نموده‌اند.

معین‌آبادی در ادامه افزود: باب دیپلماسی هیچ وقت بسته نبوده اما باید توجه داشته باشیم که دیپلماسی و مذاکره تا حدودی می‌تواند منافع ملی کشور را تامین کند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان نمود: غرب با رویکرد فشار و گفتگو به نتیجه مورد نظر خود نرسیده  اما همچنان این رویکرد را ادامه می‌دهد لذا ایران نباید فرصت‌هایی را که از این رفتار آمریکا به دست می‌آورد، از دست دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.