سیاوش آریامنش یاد فرامرز پایور را زنده می‌کند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

سیاوش آریامنش اواسط آذرماه سال جاری به یاد فرامرز پایور در تهران به صحنه می‌رود.

سیاوش آریامنش، آهنگساز و نوازنده سنتور در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: فرامرز پایور استاد برجسته موسیقی ایرانی بود و او یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های موسیقی ایرانی و بزرگ‌ترین پایه‌گذار گروه‌نوازی در موسیقی سنتی ایرانی بوده‌ است به همین سبب قرار است آذرماه سال جاری به یاد این استاد گرامی در تهران به اجرای برنامه بپردازیم.

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: در این کنسرت قطعاتی از ساخته‌های خودم اجرا می‌شود، همچنین این کنسرت شامل دو بخش است که بخش اول به گروه‌نوازی و در بخش دوم قطعاتی به تک‌نوازی اعضای گروه اختصاص دارد.

این نوازنده سنتور در ادامه خاطرنشان کرد: به احتمال بسیار در این کنسرت قطعاتی از آلبوم “حدیث سعدی” اجرا می‌شود که نام بعضی از قطعات تصنیف سوزعشق، غزل سعدی، مقدمه عشاق، تصنیف پیوند غزل سعدی، ساز و آواز گوشه عشاق، تصنیف دلبر طناز است.
آریامنش تاکید کرد: همچنین قرار است قطعاتی برای فرامرز پایور اجرا کنیم که هم اکنون در حال تمرین با اعضای گروه هستیم.

این نوازنده دربارهٔ اعضا و نوازندگان گروه گفت: در این کنسرت امیرحسین رضا (تار)، پیام بهیرایی (عود)، محمدرضا نوتاش (تار)، علیرضا دریایی (کمانچه)، حسین سلیمانی (کمانچه)، محمد کشانی (کمانچه)، سودابه بدیعی (قیچک آلتو)، سیامک بنایی (تنبک) و… از اعضا و نوازندگان این گروه می باشند، همچنین من به عنوان آهنگ‌ساز و نوازنده سنتور با این گروه همکاری می‌کنم.

این آهنگساز در پایان گفت: شنبه ۲۰ اردیبهشت به بهانه زاد روز پرویز مشکاتیان به صحنه رفتیم که در این کنسرت قطعاتی از استاد فرامرز پایور را در آواز ابوعطا در فرهنگسرای ارسباران اجرا کردیم و در این برنامه کلیپی از اجرای مرحوم مشکاتیان نیز پخش شد، همچنین علیرضا پورامید در مورد زندگی مشکاتیان صحبت کرد.
  

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.