سیداحمد خاتمی: تنها یک هفته در طول تاریخ نماز جمعه «مرگ بر آمریکا» گفته نشد/فشار اقتصادی، توطئه دشمن است

آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب نمازجمعه امروز تهران به عرصه فرهنگی و فرهنگ عفاف که یک بُعد آن عفاف در پوشش است اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد فراوانی از کسانی که طبق اسلام پوشش خود را رعایت نمی‌کنند، خداوند و دین خدا را قبول دارند؛ در ماه رمضان حریم خداوند را نگاه دارید آنگاه از خدا حاجت بگیرید، اگر جواب نگرفتید بنده را نفرین کنید، چرا که من حرف خدا را می‌زنم.

وی همچنین به عفت بیان و عفت قلم اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها در ماه رمضانی شوند؛ سایت‌ها و وبلاگ‌ها هرچه دلشان خواست ننویسند چرا که نقل شایعات کذب حرام است.

اهم سخنان خطیب موقت جمعه تهران در ادامه به نقل از فارس می‌آید:

  • رسانه‌های شنیداری و گفتاری نیز عفاف در بیان را حفظ کنند. رسانه‌های مکتوب نیز چنین وظیفه‌ای را برعهده دارند و امیدواریم فضای کشور در همه عرصه‌ها رمضانی شود.
  • در عرصه دفاع مقدس طبق آمار بیش از ۹۰ درصد از کسانی که به جبهه رفتند از مساجد و نمازجمعه بسیج می‌شدند. بخش وسیعی از کمک‌های مردمی در دفاع مقدس مدیون نمازجمعه است. همچنین در عرصه کمک‌های مردمی بر مواردی مثل زلزله تریبون نمازجمعه به کمک آمده است.
  • در ۷۰۰ شهر کشور نماز جمعه نورافشانی می‌کند.‌ این فرصتی است که فقط در مکتب اسلام می‌توان یافت به ویژه در نمازجمعه تهران که تأثیرگذاری آن به دلیل خطبای بزرگ و حضور مردم و تکبیرهایی که اعلام موضع نظام است، چندین برابر است.
  • تنها یک هفته در طول تاریخ نماز جمعه به مناسبتی مرگ بر آمریکا گفته نشد و آن روز شادی آمریکا بود.
  • وقتی انقلاب پیروز شد، طاغوتی‌ها ادعا کردند که ۶ ماه دیگر باز می‌گردند، ‌اما اکنون ۳۳ سال است که خمیازه می‌کشند و انشاءالله این خمیازه ابدی می‌شود. دنیای استکبار می‌بیند شجره‌ای که روز اول انقلاب یک ساقه نازک بود اکنون شدیدترین تندبادها نمی‌تواند آن را به حرکت در آورد.
  • فشار اخیر اقتصادی نیز در راستای توطئه‌های دشمنان است. حلقه‌ای از حلقات سی‌ و سه ساله دشمن با کم و زیاد تکرار شد و راه پیروزی در این عرصه استقامت، امام و امت است، چرا که طبق قرآن کریم، امتی که استقامت داشته باشد اما امام و رهبر نداشته باشد به جایی نمی‌رسد.
  • قرآن کریم “ربیون” را اینگونه عنوان می‌کند که اولیای خدا تنها عارف محراب نیستند، بلکه عارف محراب و حرب هستند و با فشارهای دشمن روحیه خود را نمی‌بازند؛ هدف دشمن ایجاد تزلزل روحی است. شرایطی که در آن قرار داریم جنگ اراده‌هاست و دنیای استکبار تلاش می‌کند، اراده باطلش را به کرسی بنشاند، اما ما اراده حق را بر مستند خواهیم نشاند.
  • فرهنگ کسانی که خدا باور نیستند، ما نمی‌توانیم است؛ همچنین ربیون راه خدا صبور بوده و عجول نیستند و می‌دانم که دین‌مداری هزینه دارد؛ همچنین اهل دعا هستند و طبق آیه آینده روشن از آن‌هاست.
  • (در میانمار) به صورت وحشیانه‌ای در حال کشتن مسمانان هستند و رئیس جمهور میانمار با این سخن احمقانه که شهروندان مسلمان را شهروند حساب نمی‌کنیم چنین اقدامی را انجام می‌دهد.
  • (خطاب به دولت میانمار)‌ کسانی که چند قرن در آن زندگی کرده‌اند را بر اساس چه ملاکی شهروند حساب نمی‌کنید چرا که هر حکمی، حکم می‌کند دولت میانمار مسئول این جنایات است و باید جلوی آنها را بگیرد باید کنفرانس اسلامی و مسلمانان اجازه ندهند تا آنها کشته شوند.
  • گاهی مرگ مشکوکی در گوشه‌ای از دنیا رخ می‌دهد و آنها (آمریکایی‌ها) گوش فلک را کر می‌کنند، اما در این مورد سکوت کرده‌اند و این گمان را در ما زنده می‌کند در ورای این جنایت هم آمریکا قرار دارد.
  • سوریه تاوان حمایت از مظلومان فلسطین، حزب‌الله لبنان و ایران اسلامی را بویژه در دوره غربت دفاع مقدس را می‌دهد.
  • اتحادیه شوم و نامبارک آمریکا، انگلیس، اروپا ارتجاع عرب، القاعده این گروه آدمکش و برخی کشورهای همسایه سوریه که خواب و خیال امپراطوری گذشته را در خیال خود دارند جنایت آفرینند.
  • حادثه‌ای که اخیراً در سوریه اتفاق افتاد عمق کینه استکبار را نشان داد. آنها با این عملیات تروریستی نمی‌توانند مردم سوریه را از پای درآورند همانطور که پس از انفجار در حزب جمهوری اسلامی نظام محکم و مستقل در جای خود باقی ماند.
  • تنها راه ملت و دولت سوریه مقاومت در برابر شیاطین و باج‌خواهان بین‌المللی است. آنها با مقاومت به پیروزی خواهند رسید.
  • برخورد با مسلمانان عربستان و بحرین غم جانکاه ماست و نمی‌توانیم از این حقیقت بگذریم. کسانی که به ناحق خودشان را خادمین حرمین شرفین می‌نامند امروز کارشان آدم‌کشی شده است، افزود: آنها بحرین را به زندان بزرگ تبدیل کردند در حالی که خواسته ملت بحرین ساقط شدن خاندان انگلیسی‌ ساخته آل خلیفه است و آنها به جز دموکراسی و تعیین حکومت چیز دیگری نمی‌خواهند آیا جواب این حرف حق به گلوله نیاز دارد؟
  • (با اشاره به ترور شیخ نمر) آل خلیفه و آل سعود باید بدانند که حکومت شاید با کفر باقی بماند اما با ظلم پایدار نیست لذا باید مطمئن باشند سرنوشت آنها نیز همچون سایر آل‌های ظالم خواهد بود و آنها قطعاً ساقط می‌شوند.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.