سیداحمد خاتمی: ساز مخالف‌خوانی دائم، منش جنبش دانشجویی نیست

۱۸م آذر ،

77-50.jpg

یک عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه “جنبش دانشجویی با فرهنگ ضد استکباری شکل گرفت و متولد شد”، گفت: این جنبش برای تدوام حرکت خود نیاز به نوسازی دارد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در زمان طاغوت، روشنفکری به معنای ایستادگی در برابر نظام ستمگر، آزادی ستیز، استقلال‌ستیز و دین‌ستیز رژیم پهلوی بود ولی امروز در سایه مجاهدت مردم، نظام اسلامی شکل گرفته است و رفتار جنبش دانشجویی باید رفتاری ناصحانه باشد، یعنی اینکه نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی را ببیند و آن را تقویت کند و در کنار آن، نقاط ضعف هم دیده شود و به شیوه سازنده آنرا نقد کند.

وی، بهره‌گیری از چنین روشی را سبب زنده،‌ شاداب، پویا و مردمی بودن جنبش دانشجویی دانست و افزود: جنبش دانشجویی نباید به گونه‌ای عمل کند که مردم خود را جدا از آن ببینند. بر این اساس است که ساز مخالف‌خوانی دائم، نه منش جنبش دانشجویی است نه به معنای پویایی جنبش دانشجویی به حساب می‌آید.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه “پوست انداختن جنبش دانشجویی به معنی تغییر بعضی بینش‌ها و روش‌های قبل است”، خاطرنشان کرد: دانشجو در حقیقت شخصیتی فرهیخته، با نشاط و با ذهنی پویا و مستقل است و نباید عده‌ای انحصارطلب که تشنه قدرت می باشند این جنبش را به نفع خود مصادره کنند و برای نشستن بر مسند قدرت از این جنبش استفاده ابزاری کنند.

خاتمی با بیان اینکه “حضور جنبش دانشجویی در جامعه به معنای بیداری دانشجویان و حضور بانشاط در صحنه سیاسی و فرهنگی جامعه است و این یک ضرورت محسوب می‌شود”، گفت: بر این اساس است که نمی‌توان دانشگاه را از سیاست جدا دید و نباید اینگونه نیز تصور کرد. جنبش دانشجویی باید با منش سیاسی متناسب با خود و به صورت پویا و مردمی در کنار مردم در راستای دفاع از آرمانها و ارزش‌ها عمل کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.