سیدحسن خمینی: حل مشکلات، تنها با حضور صالحان در مسند حکومت امکان‌پذیر است/ قطع سخنرانی سیدحسن خمینی با شعار برخی از حضار

به گزارش خبرآنلاین در مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که با حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری و میهمانان خارجی برگزار شد، پس از قرائت قرآن و مرثیه‌سرایی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به سخنرانی پرداخت.
در حین سخنرانی سیدحسن خمینی، جمعی از حاضران بارها شعارهایی از قبیل «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «ما اهل کوفه نیستیم امام تنها بماند» و «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده« سر دادند و سخنرانی نوه امام (ره) چندین بار به همین دلیل قطع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی ضمن تسلیت سالروز ارتحال امام(ره) با اشاره به آیاتی از سوره شعراء گفت: «رَبِّ هَبْ لی‏ حُکْماً وَ أَلْحِقْنی‏ بِالصَّالِحینَ وَ اجْعَلْ لی‏ لِسانَ صِدْقٍ فِی الْآخِرینَ» دعای حضرت ابراهیم است، که حضرت لسان صدق در میان آیندگان را از خداوند طلب می‌کنند.

وی افزود: برخی در بیان تفسیر این آیه معتقدند، حضرت ابراهیم خواستار جاودانگی نام نیک خود در میان آیندگان است و برخی دیگر معتقدند صدق یعنی آنچه به عنوان یکی از پیامبران خداوند مأمور شده است، نام من را در میان نسل‌های آینده جاودان کن. با اشاره به آیه‌ای از قران کریم گفت: طبق آیه‌ای از قرآن کریم، حضرت ابراهیم(ع) از خداوند می‌خواهد که او را جزو صالحین قرار دهد و لسان صدق به او عطا کند و نام نیک او را در میان آیندگان باقی بگذارد.

وی افزود: امام خمینی(ره) یکی از مصداق‌های این آیه است؛ چراکه امروز در ۱۴ خرداد با وجود اینکه امام در میان ما نیست، اما بی‌شک دعای حضرت ابراهیم در مورد ایشان صدق می‌کند و خداوند او را جزو صالحین قرار داده و نام نیک او را در میان آیندگان باقی گذاشته است و حرف‌ها و اندیشه‌های امام در میان نسل‌های بعد از او باقی مانده و خواهد ماند.

نوه امام(ره) با بیان اینکه “امام خمینی(ره) خط بطلانی بر اندیشه‌های ماتریالیستی کشید”، تصریح کرد: دین قبل از انقلاب در جامعه ظهور و بروزی نداشت اما یکی از کارهای امام این بود که دین را در اجتماع و حکومت دخالت داد و این اندیشه متعالی امام(ره) در آن دوران درخشید.

سیدحسن خمینی با اشاره به آیه دیگری از قرآن کریم مبنی بر اینکه حکومت به دست صالحان خواهد رسید، خاطرنشان کرد: اگر خداوند بخواهد کسی را ذلیل کند، کسی نمی‌تواند به او عزت دهد و اگر به کسی عزت دهد، کسی نمی‌تواند او را خوار کند. امام همواره نزد بسیاری عزیز بوده، هست و خواهد بود و نام نیک او در میان آیندگان باقی خواهد ماند؛ کما اینکه فریادش باقی مانده است.

وی با طرح این پرسش که “چرا باید حکومت به دست صالحان برسد؟” گفت: “مستضعف” یکی از واژه‌‌های هویت‌دار در فرهنگ سیاسی ماست و مستضعف یعنی کسی که دچار ضعف شده و جامعه موظف است به او یاری برساند. استضعاف تنها یک واژه در حوزه اقتصادی نیست بلکه در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و تربیتی نیز معنا دارد. بنابراین در فرهنگ دینی این صالحانند که باید تلاش کنند تا استضعاف ریشه‌کن شود و جامعه باید مشکلات پیش آمده را برطرف کند و این با حضور صالحان در مسند حکومت امکان‌پذیر است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در پایان، از حضور گسترده مردم که از سراسر کشور در سالروز ارتحال امام (ره) حضور داشتند و نیز از حضور مسئولان لشکری و کشوری و میهمانان خارجی تقدیر و تشکر کرد.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.