سیدحسن خمینی: پیام امام(ره) بازگشت اخلاق و معنویت به زندگی است

۱۳خردادماه،

isna-16-62.jpg

نوه امام خمینی(ره) با اشاره به سیره امام خمینی (ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی تأکید کرد: پیام انقلاب اسلامی پیام بازگشت به خدا و معنویت بود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی شب قبل در جمع میهمانان خارجی همایش نیم قرن بیداری در پرتو مکتب نبوی، به مناسبت پنجاهمین سالگرد نهضت امام خمینی(ره) که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب بزرگ ملت ایران و انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، یک انقلاب بر مدار اخلاق اسلامی بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: گمشده بشریت در دوران معاصر، معنویت است و بشر از دوران صنعتی شدن تلاش بسیاری کرد تا جامعه موعود خود را بسازد و هرچه جلوتر رفت به سبب آنکه از یک نقطه کلیدی و بنیادین جدا شد نه تنها یافته‌هایش بیشتر نشد بلکه بر مشکلاتش افزوده شد.

سیدحسن خمینی افزود: اینکه با یک دستور، بمب اتم بر فراز شهری منفجر می‌شود، حتی در دوران سلطنت‌های بزرگ تاریخ هم سابقه نداشته است. اینکه کسی عهد کند دنیا را با نژاد برتر بسازد و در طول کمتر از چند سال ۲۰ میلیون نفر را به کام مرگ بفرستد، نتیجه دنیای مدرن است. در واقع انسان برای پیشرفت تلاش کرد، اما جهان را چند پاره و چند قطبی کرد.

فرزند یادگار امام(ره) یادآور شد: در طول تاریخ در هیچ زمانی به اندازه قرن بیستم انسان کشته نداده است. همه این حوادث ناگوار در آستانه انقلاب اسلامی ایران فراگیر بود، اما انقلاب و پیام امام(ره) بازگشت به آن گمشده‌ای بود که اگر در کنار گوهر علم قرار می‌گرفت می‌توانست دنیا را متحول کند که آن پیام، بازگشت به خدا و معنویت بود؛ خدایی که امثال نیچه می‌گفتند مرده است و هابز و ماکیاولی آن را رد می‌کردند.

وی با بیان اینکه “قرار شد این انقلاب بیاید انسانها را کمک کند و بگوید خدا در حیات انسان نقش اساسی دارد”، افزود: عرفان، رسیدن به خدا را بزرگترین سعادت می‌داند، اما انسان‌ها در دوران معاصر به خونریزی و پاره کردن جگر یکدیگر رسیدند ولی در این میان انقلاب اسلامی ایران تلاش موفقی برای بازگرداندن خدا، معنویت و اخلاق به حوزه علم و و زندگی به خرج داده است. تلاش برای اینکه علم و حیات انسان و تکنولوژی او، با انسانیت و تلاش انسان برای درک قدرت ماورای خودش پیوند بخورد.

فرزند یادگار امام(ره) تصریح کرد: پیام امام خمینی(ره) برای تمام جهان و اعصار بازگشت اخلاق و معنویت به زندگی است و ما خوشحالیم که پیام‌رسان دین و اخلاق بودیم و ان‌شاءالله اکنون هم هستیم. مردم ایران خوشحال می باشند اگر دین را در مقیاسی هرچند کوچک به دوستان خود و مردم جهان رسانده باشند. آنچه در جهان امروز ملاحظه می‌شود نتیجه صدایی است که سی و چهار سال پیش توسط مردی از سلاله پیامبر اکرم(ص) طنین‌انداز شده بود.

سیدحسن خمینی با اشاره به از بین رفتن اخلاق در جهان امروز یادآور شد: مردم ایران آمدند تا جهان را با این اصل فراموش شده آشنا کنند و آشتی دهند. بنابراین امروز در همه‌جای جهان صدای خدامحوری به گوش می‌رسد و اگر امروز در عصر بیداری هستیم – هرچند کسانی آن را انکار کنند – نتیجه همان موج اول است.

وی در پایان برای میهمانان خارجی مراسم بزرگداشت امام(ره) آرزو کرد تا حضور در ایران برایشان به یادماندنی باشد و از مرحوم علامه سیدمحمدحسین فضل‌الله (عالم فقید لبنانی) که فرزند وی در مراسم حضور داشت، تقدیر کرد و یاد او را گرامی داشت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.