سیدحسن نصرالله: انتخابات پارلمانی لبنان باید در موعد مقرر برگزار شود

به گزارش ایرنا از بیروت، دبیرکل حزب الله اشاره به موضوع انتخابات پارلمانی لبنان در سال ۲۰۲۴ میلادی گفت: ما تأکید داریم که مجلس نمایندگان باید نقش خود را در این زمینه به خوبی انجام دهد و با اهمیت دادن به موضوع انتخابات، آن را در معرض بحث و گفتگوی کلیه گروههای لبنانی قرار دهد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل مجلس نمایندگان ادامه داد: نباید در گفتگو و تفاهم درباره موضوع انتخابات پارلمانی را ببندیم؛ ما همه را به گفتگو و تفاهم در این زمینه دعوت می کنیم.

سید نصرالله گفت: این حمله دشمنان که ‘به انتخابات در سایه سلاح نه می گویند’، بدین معناست که انتخاباتی برگزار نخواهد شد چرا که سلاح باقی خواهد ماند.

دبیر کل حزب الله گفت: از نظر ما، نظام انتخاباتی نسبی بهتر است و هیچ کس را از گردونه خارج نمی کند، بلکه تک قطبی بودن در طوایف را از میان می برد.

وی افزود: وقتی که ما انتخاباتی سالم بخواهیم، همگی باید از تحریک دیگران خودداری کنند و ما وقتی جواب تحریک دیگران را نمی دهیم، این امر از سر ضعف نبوده بلکه به فکر کشور هستیم.

دبیرکل حزب الله خطاب به مخالفان داخلی مقاومت گفت: اسراییل نتوانست در جنگ روانی مقابل ما بایستد؛ حال شما می خواهید این کار را بکنید؟ ما صرفا می خواهیم که از مقاومتی که امید این امت است، حفاظت کنیم.

وی ادامه داد: آنچه که در بیروت در ایار ۲۰۰۸(درگیری های داخلی میان ۸ و ۱۴ مارس در لبنان) اتفاق افتاد، مواجهه بین دو طرف بود که دلایل و ابعاد منطقه ای و بین المللی خود را داشت و این حادثه صرفا تعدی یک طایفه بر طایفه ی دیگر، آن گونه که بعضی ادعا می کنند نیست.

سید نصرالله گفت: جریان المستقبل ۷ ایار را برای انتخابات مجلس به کار می گیرد چرا که این جریان طرحی ملی نداشته بلکه آماده فتنه سنی – شیعی می شود؛ برای اینکه می خواهد که در طایفه اهل سنت به عنوان قطب واحد باشد.

وی افزود: در انتخابات ۲۰۰۹، هر اهل سنتی که بر ضد جریان المستقبل بود، به قاتل بودن متهم شد و اموال زیادی بر ضد این افراد هزینه شد اما با این حال آنها توانستند بیش از ۳۵ درصد از آراء اهل تسنن را به خود اختصاص دهند.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه ‘ما با فعالیت سیاسی رفتار کرده و با سلاح حکم نمی کنیم’، گفت: ما همه گروه های لبنانی را به مشارکت صحیح و سالم فرا می خوانیم.

خاور**۱۰۳۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۱۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.