سیدحسن نصرالله: روحیه‌ مقاومت همواره پابرجاست/ صهیونیست‌ها حرف، زیاد می‌زنند!

دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه سه‌شنبه طی مصاحبه‌ای به مناسبت عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان، تأکید کرد، روحیه‌ای که مقاومت اسلامی در لبنان با آن بر دشمن صهیونیستی پیروز شد، همواره پابرجا است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز مصاحبه خود با رادیو النور  لبنان، عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان از دست ارتش رژیم صهیونیستی را به ملت لبنان تبریک گفت.

وی در ادامه افزود: حزب‌الله لبنان به فضایی که مقاومت در آن شکل گرفته، اعتماد فراوان دارد و روحیه‌ای که مقاومت اسلامی در لبنان با آن بر دشمن صهیونیستی پیروز شد، همواره پابرجا است.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد، عامل اصلی حفظ این روحیه، حفظ مقاومت لبنان است و روحیه مقاومت که موجب پیروزی بر دشمن شد، همواره وجود دارد و اطمینان ما به رزمندگان بسیار زیاد است.

وی گفت: رهبران رژیم صهیونیستی تجربه عقب‌نشینی از جنوب لبنان را آزمایش کردند. بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تجربه‌های فراوانی از شکست و ناکامی در جنوب لبنان در پرونده خود رقم زده است و عبارت «اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است» همزمان با شکست ارتش این رژیم مطرح شد. حزب‌الله در حال حاضر امکاناتی در تعداد نیروها و تجهیزات در اختیار دارد که پیش از سال ۲۰۰۰ نداشت.

او اضافه کرد: بازدارندگی موجود علیه دشمن، نتیجه داده‌های واقعی است نه سخنرانی‌ها. مقاومت در لبنان از سال ۱۹۸۲ تا سال ۲۰۰۰ شاهد رخدادها و تحولات جنوب بود. اسرائیل به خوبی می‌داند که با دشمنی با توانایی کم روبرو نیست. اسرائیل از سال ۱۹۸۲ علیه اردن توطئه‌چینی می‌کرد و امروز از طریق طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی همواره علیه این کشور توطئه می‌چیند. طرح اصلی، اشغال کل فلسطین است و سرزمین جایگزین برای آوارگان فلسطینی، اردن تعیین شده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به شهید عماد مغنیه و خصوصیات این شهید مقاومت، از خانواده شهدا تشکر و قدردانی کرد.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: نقطه ضعف حزب‌الله و مقاومت از دیدگاه رژیم صهیونیستی، مردم بودند و آنها با هدف قرار دادن مردم در مناطق مسکونی و کشاورزی سعی داشتند فشار بیشتری اعمال کنند اما ما در مقابل، شهرک‌های شمال اراضی اشغالی را با موشک‌های از نوع کاتیوشا هدف قرار دادیم. صهیونیست‌ها حرف، زیاد می‌زنند و مقاومت به خوبی آنها را می‌شناسد. تمام احزاب ملی لبنان به ویژه در سال‌های اول در مقاومت مشارکت داشتند و حزب‌الله در سال‌های اخیر حضوری استثنایی و فوق‌العاده داشته است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: عملکرد مقاومت در سال ۲۰۰۰ باعث ممانعت از جنگ داخلی طائفه‌ای شد که اسرائیل برای آغاز آن برنامه‌ریزی کرده بود. ما بر این باوریم که رژیم صهیونیستی رو به زوال است؛ چرا که ساختگی و مقطعی است.

وی همچنین اظهار داشت: رژیم صهیونیستی دولت یهودی و دینی نیست. دولتی که در سابقه خود قتل و کشتار دارد، نمی‌تواند دولت دینی باشد. این دولت، دولتی نژادپرست است و مدعی قوم برتر بودن در زمین دارد.

سیدحسن نصرالله همچنین گفت: مقاومت در لبنان، غزه و فلسطین امروز در حال تقویت است. به عنوان مثال غزه‌ که از سال ۲۰۰۰ تحت اشغال قرار داشت، امروز آزاد شده و گروه‌های فلسطینی در این منطقه این توانایی را دارند که تمامی شهرهای فلسطین اشغالی را هدف موشک‌های خود قرار دهند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در خصوص حضور آمریکا در منطقه گفت که حضور ایالات متحده در منطقه دلیلی است بر این که محور مقاومت به خاطر عجز و ناتوانی رژیم صهیونیستی و رژیم‌های منطقه، در حال پیشروی است و حضور آمریکا در منطقه نشانه ضعف متحدانش است.

سیدحسن نصرالله همچنین خاطرنشان کرد: حضور و بقای رژیم صهیونیستی در منطقه به خاطر حمایت و پشتیبانی خارجی به ویژه حمایت آمریکا است؛ وگرنه از نظر شرعی و اخلاقی این دولت، مشروعیت باقی ماندن ندارد و این رژیم به مثابه غده سرطانی است که باید نابود شود. ما اطمینان داریم که این رژیم نژادپرست نابود خواهد شد و به لطف خداوند متعال در هر نبردی در آینده شکست خواهد خورد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین در ادامه مصاحبه خود در خصوص وضعیت سوریه و این که موضع مقامات این کشور در قبال حملات هوایی رژیم اشغالگر به داخل سوریه چیست، گفت: ما نمی‌دانیم که مقامات سوریه تا چه زمانی حملات هوایی اسرائیل را تحمل کرده و خویشتنداری خواهند کرد اما به نفع سوریه نیست که در مرحله کنونی وارد جنگ با رژیم صهیونیستی شود. البته صبر هم حدی دارد. امروز مقامات سوریه ممکن است سطح مشخصی از تجاوز و حمله را تحمل کنند اما ممکن است اسرائیل حماقتی کند که سوریه پاسخ آن را بدهد.

وی درخصوص حضور نیروهای یونیفل گفت، حضور این نیروها در مرزهای لبنان برای اعمال فشار بر مقاومت است. لبنان نسبت به نقض حاکمیت خود توسط نیروهای یونیفل بی‌تفاوت نمی‌ماند و حضور یونیفل و تعداد آنها خواسته اسرائیل است نه لبنان.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: اسرائیل سعی دارد مأموریت یونیفل را تغییر دهد و این موضوع باعث نگرانی ما نمی‌شود زیرا موضع رسمی دولت لبنان مشخص است و در برابر نقض حاکمیت خود بی‌تفاوت نمی‌ماند. زمان تضعیف لبنان گذشته است و رژیم صهیونیستی نمی‌تواند شروط خود را بر لبنان تحمیل کند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.