سیدحسن نصرالله: هدف از جنگ ۳۳روزه، خار ساختن لبنان،ایران و سوریه بود

به گزارش ایرنا ،وی درمراسم’وعد الاجمل’که به مناسبت پایان عملیات بازسازی خرابه های باقی مانده از جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان،توسط شرکت’وعد’درمنطقه ‘مربع امنی’حزب الله برگزار شد،آخرین تحولات محلی و منطقه ای را مورد بررسی قرار داد.

سیدنصرالله درباره بازسازی خرابی های جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ سخن گفت و افزود:هدف از جنگ ۳۳ روزه از میان بردن مقاومت بود، نه اینکه دشمن بخواهد مقاومت را خلع سلاح کند یا اسرایش را باز پس گیرد و یا مقاومت را از جنوب رود لیطانی به عقب براند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت:آنها می خواستند لبنان و تمامی منطقه را به شکل کامل به طرح آمریکایی – اسراییلی و محور سرسپردگی عربی ملحق سازند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان در تحقق اهداف خود شکست خوردند، افزود:سالیان گذشته درخصوص اهداف، پیامدها و نتایج این جنگ در موضوعات مختلف سخن گفته ایم و اکنون درخصوص جوانب اجتماعی و روانی و همچنین بازسازی سخن خواهم گفت.

شرکت وعد بعد از پایان جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی، عملیات بازسازی و ساخت ۲۲۶ ساختمان و پروژه شامل ۵۵۰۰ هزار منزل مسکونی، مغازه و مؤسسه را در مساحتی بالغ بر دو میلیون و ۵۰ هزار متر مربع طبق استانداردهای جهانی برعهده گرفت.

هزینه این طرح ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شد که بخشی از آن شامل ۱۲۸ میلیون دلار توسط دولت لبنان، پرداخت شد و الباقی توسط حزب الله تأمین شد.

خاور**۱۰۳۰**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۶۱۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.