سیدعلی خمینی: بسیاری از مشکلات امروز ناشی از دروغ پردازی است

تاکید یادگار امام بر عمل کردن مسئولان به وعده‌ها؛

ایران > سیاست – ممتازنیوز:
سید علی خمینی یادگار امام (ره)، بسیاری از مشکلات امروز جامعه را نشات گرفته از دروغ و دروغ پردازی دانست و گفت: متاسفانه دروغگویی به فرهنگی زشت تبدیل شده است. مسوولین باید بدانند در قبال تک تک رأی مردم مسوول می باشند و باید به وعده‌هایی که داده‌اند عمل کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در یادواره شهدای استان گلستان از تفکر، ایمان و عمل صالح به عنوان گام‌های موثر در اصل ورع نام برد و گفت: نخستین گام در ورع، تفکر و تعقل است و اساساً آدمی اگر تفکر نکند انسانیت ندارد زیرا انسانیت انسان در تفکر اوست. عبادت فقط به نماز و روزه نیست. اصل و اساس عبادت در کثرت تفکر دربارهٔ خداوند است.

سیدعلی خمینی در توضیح نقش ایمان در اصل ورع گفت: ایمان گوهر بسیار ارزشمندی است که کمتر در قلوب مرم قرار گرفته است و اگر کسی ایمان داشته باشد، انسانیت و مسلمان بودن را بدست آورده است. ما گاهی سخن از ایمان به میان می‌آوریم اما نوع زندگی‌مان غیر از ایمان‌مان است. اگر ایمان داشته باشیم نباید چشم به امور دنیوی بدوزیم و اگر برای غیر از خدا ارزش قائل شویم، سر از شرک در آورده‌ایم.

وی افزود: باید زمینه‌های شرک را بیابیم و آن را از بین ببریم. ما در مواجهه با خدا اگر کسی را همسنگ خدا قرار دهیم شرک کرده‌ایم. اگراعتقاد به ائمه اطهار داریم باید آن‌ها را در طول خداوند متعال قرار دهیم و در مقام احدیت پروردگار یکتا کسی نمی‌تواند سخن از «منم» به میان آورد. اگر دست به دامان اربابان دو روزه دنیا شویم شرک پنهان را برای خود به ارمغان آورده‌ایم که آفت ایمان است.

سید علی خمینی افزود: بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما نشات گرفته از دروغ و دروغ پردازی است و متاسفانه دروغگویی به فرهنگی زشت تبدیل شده است.

یادگار امام (ره) دربارهٔ عمل صالح در اصل ورع تصریح کرد: برای ورع در دین فقط تفکر و ایمان کافی نیست. باید عمل صالح نیز انجام دهیم و عمل ضرورت دارد و تفکر و ایمان بدون عمل حاصلی در بر ندارد.

سیدعلی خمینی، فسادهای اقتصادی جامعه را زیبنده نظام اسلامی ندانست و با تقبیح این گونه فسادها ادامه داد: ریشه تمام این فسادها دروغ‌گویی است. اگر هیچ وقت دروغ نگوییم، فساد رخ نمی‌دهد. این موضوع همیشه به عنوان یک اصل در حکومت‌داری امام(ره) قرار داشت و همیشه به مسوولین ارشد کشور نصیحت داشتند که به مردم دروغ نگویید. اگر هم مصلحت در این بود که حقیقتی بازگو نشود و بصورت راز باقی بماند، باید طوری عمل کنید که اگر روزی در مقام بازگویی آن قرار گرفتید شرمنده مردم نشوید.

سیدعلی خمینی دربارهٔ خانواده شهدا از منظر امام (ره) نیز گفت: امام بی‌حرمتی به خانواده شهدا را برنمی‌تافتند. همیشه برای خانواده شهدا ارزش خاصی قائل بودند. اگر بعضی برنامه‌ها به دلایلی برگزار نمی‌شد و امام می‌فهمیدند که مربوط به خانواده شهداست دستور می‌دادند آن برنامه برگزار شود و آن به خاطر جایگاه رفیع خانواده شهدا نزد امام(ره) بود. باید اعتراف کنیم آنطور که شایسته خانواده معزز شهدا است به آنها خدمت نکرده‌ایم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.