سیدمهدی هاشمی: استیضاح احمدی نژاد بعید است ولی احتمالا سوال انجام می شود

 سید مهدی هاشمی در گفت وگو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه آیا سوال از رئیس جمهور را به مصلحت کشور می دانید، با بیان اینکه به هر حال مسائل اقتصادی در اولویت مسائل کشور است، اظهار داشت: اینکه سوال از رئیس جمهور به مصلحت است یا نه، بستگی به این دارد که موضوع آن چه باشد.

وی در پاسخ به اینکه یعنی با سوال از رئیس جمهور موافق هستید، اظهار داشت: من این طرح را امضا نکردم و ندیده ام ولی من هم شنیده ام که مسائل اقتصادی در آن محور سوال است. ضمن اینکه دولت و ریاست محترم جمهور هم باید بداند که ابهام، اشکال و ایراد وجود دارد و اگر اینها با صورت رایج پاسخگو نباشند، ممکن است سوال اجرایی شود.

طرح سوال از رئیس جمهور برای دومین بار در طول تاریخ مجلس شورای اسلامی ایران به هیات رئیسه تحویل داده شده است.

طراحان سئوال می گویند موضوعات اقتصادی و تحولات بازار ارز محور امضاء۱۰۲ نماینده مجلس برای سوال از رئیس جمهور است.

هاشمی که خود سابقه سرپرستی وزارت کشور در دولت نهم را داشته است با تاکید بر اینکه به هر حال در تحولات اخیر اقتصادی، ابهام و اشکال وجود دارد و باید مشخص شود که این ابهام از کجاست؟، گفت:چون وزیر اقتصاد نتوانست پاسخ دهد و مجلس را قانع نکرد و برخی از شواهد و قرائن نشان دهنده این است که این تصمیمات اقتصادی دولت به صورت متمرکز گرفته می شود. بنابراین ریاست محترم جمهور قاعدتا بهتر می تواند پاسخگوی این امر باشد.

وی درباره ابزارهای نظارتی مجلس همچون استیضاح و عدم کفایت سیاسی در برابر رئیس جمهور اظهار داشت:این چیزها خیلی بعید است ولی طرح سوال احتمالا انجام می شود.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.