سیرجان شهر کامیون‌ها

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

ممتازنیوز: سیرجان شهر کامیون‌هاست، اگر قرار باشد حتی ۲۰ درصد هم به داخل شهر ورود کنند هم ترافیک را سنگین می‌کنند و هم حادثه‌آفرین هستند.

به گزارش ممتازنیوز، جریمه‌ها کارساز نیست، مسئولان تدبیر جدی و کارساز برای ورود کامیون‌ها به خیابان‌ها و کوچه‌های شهر سیرجان ندارند، مردم هم با این مشکل همچنان درگیر هستند و رانندگان کامیون‌ها ضمن قانون‌شکنی حرفی برای گفتن دارند.
مردم از مشکل دیرینه خود که برخی کامیون‌داران کامیون خود را تا درب منزل به خیابان‌ها و کوچه‌ها می‌برند، نظرات خود را در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشتند.

ترافیک حادثه‌آفرین کامیون‌ها در سیرجان
علی میدانی شهروند سیرجانی به خبرنگار فارس گفت: سیرجان شهر کامیون‌ها است، اگر قرار باشد، حتی ۲۰ درصد هم به داخل شهر ورود کنند هم ترافیک را سنگین می‌کنند و هم حادثه‌آفرین هستند.
مهراب موقری ورود کامیون را موجب آلودگی صوتی و به وجود آمدن حوادث دلخراش می‌داند و برای رفع این مشکل تقاضای برخورد جدی مسئولان را دارد.
امیر محبی ورود کامیون به خیابان‌های شهر را موجب خراب شدن آسفالت و زیرساخت‌های شهری اعلام می‌کند و این مشکل را عادت برخی رانندگان می‌داند که به فکر دیگران نیستند.

پارکینگ‌ها امنیت ندارند
به گزارش فارس، مجتبی رسولی راننده کامیونی است که با ورود به خیابان به پلیس می‌رسد و در حضور پلیس به خبرنگار فارس گفت: می‌دانم، قانون‌شکنی کرده‌ام، اما چاره‌ای نداشتم، زیرا پارکینگ مناسبی در شهر نداریم.
حسین کرامتی دیگر راننده‌ای است که به خیابان داخل شهر رسید با ایست پلیس توقف کرد و در گفت‌وگو با ما اعلام کرد: از حاشیه شهر آمده‌ام و به زودی از شهر خارج می‌شوم و تکرار نمی‌شود و می‌دانم که ورود کامیون به شهر خطرآفرین است.
مهراب عادلیان از شهروندان ورود کامیون به شهر را علاوه بر ایجاد مزاحمت برای مردم موجب آلودگی هوا و صوتی هم می‌داند که حوادث ناگواری را به دنبال دارد.
مهران عتیقی راننده کامیون نیز گفت: پارکینگ نیست و اگر باشد امنیت نداریم.
احمد حافظی مسئول پارکینگ مستقر در محور سیرجان – بافت نیز به خبرنگار فارس گفت: پارکینگ ما ظرفیت بیش از ۱۰۰ کامیون را دارد که همیشه خالی و فقط تعدادی کامیون در این محل پارک می‌کنند و آژانس هم همیشه آماده است تا ایاب و ذهاب رانندگان کامیون‌ها را داشته باشد، اما کمتر از پارکینگ استقبال می‌شود.

صدور ۷ هزار برگ جریمه برای کامیون‌داران
ناصر ابراهیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی سیرجان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: شهر سیرجان با وجود معادن سنگ‌آهن گل‌گهر و مس سرچشمه محل زندگی کامیون‌داران است به طوری که ۹ هزار کامیون در شهر وجود دارد و در ۸ ماهه امسال بیش از ۷ هزار برگ جریمه به خاطر همین تخلفات کامیون‌ها در داخل شهر برای آنها اعمال و صادر شده است، اما همچنان تخلفات می‌ماند.
وی افزود: در سال ۱۳۸۹ شورای ترافیک شهرستان ممنوع بودن ورود کامیون را به شهر تصویب کرد و با اعمال این قانون حوادث کمتر شد، اما متخلفان از قانون هم کم نیستند که باید همه مسئولان عزم جدی را داشته باشند و زیرساخت‌ها را فراهم کنند.

صدمه به زیرساخت‌های شهری با ورود کامیون‌ها
محمود پورسینا سرپرست شهرداری سیرجان به خبرنگار فارس گفت: زیرساخت‌های شهری و خیابان‌های ما برای ورود کامیون طراحی نشده و ورود کامیون خسارات زیادی را به آسفالت و شبکه‌های آب و گاز در خیابان‌ها می‌رساند.
وی افزود: اما شهردار و شورای وقت در سال ۱۳۸۰ مقدار ۴۰ قطعه زمین ۵ هزار متر مربعی را در حاشیه شهر برای ایجاد پایانه‌ها داد که نظارت بر کاربری آنها نشده است که باید در این زمینه اقدام شود و به کاربری پارکینگ و پایانه باربری تبدیل شوند.
عدم اعمال مدیریت و نظارت صحیح در این زمینه این مشکل را نتوانسته تاکنون در شهر سیرجان حل کند و باید مسئولان توجه بیشتری در این زمینه کنند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.