سیره و سلوک حضرت علی(ع) بهترین الگو برای مسئولان نظام است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ‘محرمعلی فراشی’ روز چهارشنبه در مراسمی که به مناسبت میلاد امام علی(ع) و وفات حضرت زینب (س) در مجتمع فجر سنندج برگزار شد, افزود: دسترسی به فضایل حضرت علی(ع) کار انسان‌های عادی نیست, اما هر کس در هر مسؤولیتی باید خود را به ویژگی‌های آن حضرت نزدیک کند.

وی یکی از ویژگی‌های بارز حضرت علی (ع) را مبارزه با نفاق عنوان کرد و اظهار داشت: کوتاه نیامدن حضرت علی(ع) در برابر نفاق و حیله‌های دشمنان و ایستادگی و پافشاری ایشان در راه اهداف و ارزش‌های نظام اسلامی درسی بزرگ برای مسئولان است.

به گفته وی شخصیت والای مولای متقیان علی (ع) تبلور واقعی از توحید، عدالت، شهامت، شجاعت و اخلاق نیکو بود و بهترین الگو برای تمام مسلمانان جهان است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: تمامی زیبایی های دنیا در وجود حضرت علی(ع) متجلی است و عظمت واقعی آن حضرت در زمان خود به قدری بالا بود که حتی دشمنان قسم خورده اسلام و اهل بیت نیز شعرها و جملات قابل تاملی را در وصف آن امام همام گفته و سروده اند.

وی در ادامه به وفات حضرت زینب (س) اشاره کرد و افزود: این بانوی بزرگوار اسلام به عنوان یک شیر زن و انسان کامل نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز یک الگو قلمداد می شود, لذا زنان و مردان سراسر جهان باید سیره و سلوک ایشان را در زندگی خود بکار ببرند.

حجت الاسلام فراشی اظهار داشت: حضرت زینب (س) در تمامی محورها برای افراد بشر الگو هستند و زنان جامعه ایرانی باید از زندگی آن حضرت درس فداکاری و صبر بیاموزند تا در زندگی به موفقیت و سربلندی برسند.

ک/۲/۷۳۴۸/۵۳۳/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۲۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.