سیر تاریخی قانونگذاری در «گاهنامه مجلس» رادیو فرهنگ

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
رادیو فرهنگ برنامه «گاهنامه مجلس» را با محور نقش قانونگذاری و مجلس در کشور و تاریخچه قوه مقننه در دست تولید دارد.

به گزارش امور اطلاع‌رسانی و تولید امور مجلس صدا و سیما، حسین عربی مدیر روابط عمومی رادیو فرهنگ با بیان اینکه سال‌های بسیاری است که مذاکرات مجلس شورای اسلامی از رادیو پخش می‌شود، گفت: بر اساس قانون اساسی یکی از شبکه‌ها باید مسئولیت پخش مذاکرات علنی مجلس را بر عهده بگیرد که این کار در حال حاضر بر عهده رادیو فرهنگ است.

وی با اشاره به آغاز به کار برنامه «گاهنامه مجلس» از ابتدای شهریور ماه سال جاری در رادیو فرهنگ، گفت: این برنامه روند تاریخی و سیاسی مجلس را مرور می‌کند؛ در واقع «گاهنامه مجلس» واکاوی سیر تاریخی مجلس را در دستور کار دارد.

چگونگی شکل‌گیری مجلس از دیگر مباحثی است که مدیر روابط عمومی رادیو فرهنگ به عنوان دستور کار برنامه «گاهنامه مجلس» مطرح کرد.

عربی با بیان اینکه برنامه «گاهنامه مجلس» نقاط عطف مجلس را مورد بررسی قرار می‌دهد، تصریح کرد: رویکرد سازندگان این برنامه، بررسی نقش قانونگذاری در ایران، نقش مجلس شورای اسلامی در کشور و تاریخچه قوه مقننه خواهد بود.

 «گاهنامه مجلس» در هفته‌های تعطیلی بهارستان، روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به مدت ۶۰ دقیقه زیر نظر گروه فرهنگ، تاریخ و سیاست رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

وی همچنین افزود: علاوه بر مشروح مذاکرات علنی مجلس، بعضی قوانین و مقررات که برای مردم ابهام دارد و یا بعضی از تصمیمات کمیسیون‌های تخصصی و همچنین ناگفته‌های صحن علنی از زبان نمایندگان باید بازگو شود.

مدیر روابط عمومی رادیو فرهنگ اظهار داشت: بهتر است که در مجلس استودیویی داشته باشیم تا علاوه بر افزایش کیفی برنامه، تعامل بیشتر با نمایندگان و مجلس محقق شود.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.